
Gisteren de motor maar opengehaald. Dat was hard nodig bij dit blok. Ik had hem nog niet eerder opengehad maar iemand anders blijkbaar wel: Iemand had bij een eerdere sleutelpoging de koppakking vervangen en daarbij het koelwater in het carter laten lopen en de olie vervolgens niet direct ververst. Het blok zit van binnen vol met opgedroogde sludge. Dus de kop gaat bij in de wasmachine bij een revisiebedrijf. De carterpan haal ik er zelf af en daarna gaan we de hele boel eens ff flink in de remmenreiniger spuiten.
Maar goed: terug naar de kleppen. Die waren dus flink ingeslagen en ik ga zo meteen ff kijken of alleen de zetels vervangen moeten worden of de kleppen zelf ook.
Ik kwam tussendoor ook nog toto de ontdekking dat mijn benzineafsluiter niet goed sluit zodat ie niet op gas maar op een mengsel van gas en benzine reed.

Binnen een week moet ie af zijn, want 400 km op benzine is een beetje prijzig vind ik.