start niet
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
De R4 Savanne van een vriend wil niet starten. Alles doet wat ie doen moet, de startmotor draait goed, ontsteking is er, bougies en puntjes etc is goed, alles staat precies op tijd, kleppen staan goed, krijgt benzine, maar wil met geen mogelijkheid starten. Als je 'm aanduwd loopt ie binnen de 2 meter, en loopt lekker, slaat niet af of zo. Waar moeten we dit nu weer gaan zoeken? (1991, 1000cc, 4° BDP)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-02-22 19:01 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-02-22 19:01 ]</font>
Ik denk dat paul wel gemerkt zou hebben als de motor niet of nauwelijks ronddraait.
Ik zou het zoeken in een slechte accu of accucontact of een startmotor die te veel stroom trekt (bijvoorbeeld als een van de windingen doorgebrand is).
Dit wellicht in combi met een slechte bobine.
Het komt er ruwweg op neer dat als de startmotor draait de spanning zover valt dat er geen fatsoenlijke vonk meer van de ontsteking komt.
Ik zou het zoeken in een slechte accu of accucontact of een startmotor die te veel stroom trekt (bijvoorbeeld als een van de windingen doorgebrand is).
Dit wellicht in combi met een slechte bobine.
Het komt er ruwweg op neer dat als de startmotor draait de spanning zover valt dat er geen fatsoenlijke vonk meer van de ontsteking komt.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
-
-
De startmotor zit er pas een paar weken in; pas gereviseerd. Draait mooi rond, neemt ook de motor mee dus de starterkrans is ook in orde. Ik dacht ook dat ie misschien niet goed gereviseerd kan zijn en daardoor de stroom wegtrekt. Gaan we proberen, dan met andere accu en zo. Ge hoort van mij.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
-
Probleem opgelost. Het chokeklepje sloot niet helemaal af. Het handeltje ervan was iets krom waardoor ie niet helemaal dicht ging. Een ander erop en hij start nu prima. 
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: r4f6gtx automaat op 2004-02-22 19:01 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: r4f6gtx automaat op 2004-02-22 19:01 ]</font>
-