gt turbo
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Nu ik toch aan het zoeken ben, kan iemand bevestigen dat de C3J-702 ooit met OHC geleverd is?
En zo ja, wat zouden dan de mogelijkheden zijn om een DOHC kop op een C blok te plakken? Dan zou het pas echt interessant kunnen worden. R4 16v turbo.
Denk alleen niet dat de lagertjes het leuk gaan vinden als je met een dergelijk 200+ Pk blok aan komt zetten.
En zo ja, wat zouden dan de mogelijkheden zijn om een DOHC kop op een C blok te plakken? Dan zou het pas echt interessant kunnen worden. R4 16v turbo.
Denk alleen niet dat de lagertjes het leuk gaan vinden als je met een dergelijk 200+ Pk blok aan komt zetten.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
Heren motortuners,
Volgens mij heeft Renault de 1400 blokken voor de Volvo 343 geleverd. Leuke blokjes met pit, Weber carburatie en volgens mij is een R4 daar een stuk krachtiger mee te maken. In de latere modellen was er ook electronische ontsteking gemonteerd. Gisteren ben ik eens bij de plaatselijke autodemontageboer onder de motorkap van een 340DL gaan kijken, en het blok ziet er inderdaad heel Cleonachtig uit, alleen zijn de motornummers anders dan Renault gebruikt. Bij Volvo heet het gewoon het B14 blok.
Volgens mij heeft Renault de 1400 blokken voor de Volvo 343 geleverd. Leuke blokjes met pit, Weber carburatie en volgens mij is een R4 daar een stuk krachtiger mee te maken. In de latere modellen was er ook electronische ontsteking gemonteerd. Gisteren ben ik eens bij de plaatselijke autodemontageboer onder de motorkap van een 340DL gaan kijken, en het blok ziet er inderdaad heel Cleonachtig uit, alleen zijn de motornummers anders dan Renault gebruikt. Bij Volvo heet het gewoon het B14 blok.
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
En deze jongeman gaat maar eens rustigaan op zoek naar een B14 blokje om eens wat mee te experimenteren in een 4tje. Kan ik misschien ook m'n Alpine 5-bak zelf gebruiken.
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb voor mijn r4AT project een AT bok liggen, krijg ik hierbij problemen met de turbo met de APK en wat is hiervan de reden?????Op 2003-10-08 16:41, schreef Da-Goof:
Ga dan voor een gewoon alpine blok, das veel makkelijker om te bouwen en ze kunnen niet gaan zeuren over die turbo bij de keuring......
De enige reden is dat ze kunnen vermoeden dat het motorvermogen teveel is toegenomen. Bij een alpine blok kunnen ze dit niet vermoeden, aangezien de inhoud niet van buitenaf te zien valt. Op zich is het monteren van een turbo dus niet verboden. Overigens doe ik het zelf ook hoor en zijn we niet de eersten die hier mee bezig zijn.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
voor verstevigen van het chassis kun je via de site van Da-goof (www.renault-4-freaks.web1000.com, onder links vinden hoe ze het chassis voor Parijs-Dakar hebben verstevigd. Doe er je voordeel mee, ik een kijken of ik dit ook ga doen voor mijn R4AT-project.
Zo, nu weer aan het lassen.......
Zo, nu weer aan het lassen.......