gt turbo
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Meschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen een gt turbo motor en een alpine turbo motor?
Welke is het meest aangeraden voor in een R4 te zetten?
met 4 versnellings bak, ze keuren hem af hier in belgie mijn viertje als ze gaan zien dat er aan mijn chassis is gewerkt voor die mooie 5bak!!duss een 4bak maar
Welke is het meest aangeraden voor in een R4 te zetten?
met 4 versnellings bak, ze keuren hem af hier in belgie mijn viertje als ze gaan zien dat er aan mijn chassis is gewerkt voor die mooie 5bak!!duss een 4bak maar
Een AT blok past het beste, maar een GTT blok is sneller. Er vanuit gaande dat je standaard houdt. Het probleem met het gtt blok is dat je waterpomp, dynamo e.d. precies aan de verkeerde kant van het blok zitten, waardoor je in het schutbord moet gaan zagen en lassen. Het nadeel van een AT blok is dat het niet zo makkelijk te tunen is als een gtt. Dat valt weer te omzeilen door de brandstofpomp, drukregelaar en carb. van een gtt te gebruiken, in combinatie met een intercooler en verhoogde druk zou dit toch richting 140-150 pk's moeten gaan. Wil je nog meer, dan kan je (gtt en AT) het blok laten blueprinten. Dit houdt in dat alle draaiende delen uitgewogen worden, uitgeliterd, de kop wordt geflowed en dergelijke. Hierdoor gaat het blok heel regelmatig lopen, heeft een betere ademhaling en kan veel meer toeren draaien. Ook extreem verhoogde turbodruk is dan een mogelijkheid.
Als je dan nog niet tevreden bent, dan neem eens contact op met de firma NOZ
Als je dan nog niet tevreden bent, dan neem eens contact op met de firma NOZ
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Ga dan voor een gewoon alpine blok, das veel makkelijker om te bouwen en ze kunnen niet gaan zeuren over die turbo bij de keuring. Bovendien zijn de alpine blokken veel makkelijker te krijgen als de AT blokken. Ik heb nog wel een AT blok liggen, maar daar wil ik om begrijpelijke redenen niet vanaf.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
En beide blokken passen op de 4 bak, het zijn in basis namelijk precies dezelfde blokken. Dat wil zeggen, het onderblok is hetzelfde en dat is het belangrijkste. Dit onderblok, het zogenaamde cléon fonté blok is gebruikt voor heel veel motoren, waaronder de 1108cc uit de 4, het 5 alpine(turbo) blok, 5 gtt blok, maar ook zelfs nog in de twingo, clio, 8, 9, 10, 11 en 19, van de 12, 14, 15, 17, 18 en fuego weet ik het niet zeker, maar geloof het niet.
het r18/fuego turbo blok past iig niet, want daar ben ik ook al eens mee bezig geweest en dat strandde,... jawel, op het niet passen van de versnellingsbak. Gelukkig had ik die motor nog niet gekocht, anders had ik er mee zitten kijken.
het r18/fuego turbo blok past iig niet, want daar ben ik ook al eens mee bezig geweest en dat strandde,... jawel, op het niet passen van de versnellingsbak. Gelukkig had ik die motor nog niet gekocht, anders had ik er mee zitten kijken.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Zat er bij al deze motoren niet iets met 1.6 of 2 liter of zoiets ? Nog nooit gehoord van iemand die dat in een R4 heeft gelegd, dus nee ? Of past het onderblok wel maar de rest niet ?...waaronder de 1108cc uit de 4, het 5 alpine(turbo) blok, 5 gtt blok, maar ook zelfs nog in de twingo, clio, 8, 9, 10, 11 en 19, van de 12, 14, 15, 17, 18 en
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Tilburg