Andere motor inbouwen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 30400Bericht brecht »

over de gaskabel terugstellen:

Heb wel eens een VW transporter naar de keuring gebracht met een sterk terggedraaide gaskabel, anders haalde dhij het echt niet op de roetuistoot.

Keurmeester zij er nix over. (wat niet garandeerd dat ie ook echt nx gemerkt heeft trouwens...)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30405Bericht Willem de Zwijger »

Zojuist op Marktplaats gezien. Deze aankoop kan u een hoop sleuteluren besparen. Wat niet altijd positief is natuurlijk, want sleutelen doet leren, en leren doet groeien, en groeien doet leven...
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... t&ID=46516
Hmmm, dit werkt geloof ik niet goed. Anyway, hier de tekst:
Aangeboden: R4 gtl
Prijs: 1250
Beschrijving: Zeer fijne reiswagen, bouwjaar 1984. Wordt verkocht met nieuwe APK en compleet onderhouds-archief. Bolide is voorzien van 1400cc motor en vijf versnellingsbak, LM-wielen met goede Michelin banden en torsiestabilisator achter. Voorts is de wagen uitgerust met chromen bumpers, hoofdsteunen voor, sportstuur, gordels op de achterbank en stereo radio/casettespeler.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem de Zwijger op 2003-12-15 15:13 ]

</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem de Zwijger op 2003-12-15 15:17 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem de Zwijger op 2003-12-15 15:24 ]</font>
Gast

Bericht: # 30518Bericht Gast »

Die over dat vermogen begon was ik en het staat in de regelgeving van de APK. Het houdt in dat als je vermoedt dat het motorvermogen meer dan 50% hoger is, je de auto daarop af keuen moet. Bij een steekproef ga je anders op je bek.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 30525Bericht Goof »

Maar daar beginnen ze toch nooit aan, want zo'n keurmeester kan zonder rollenbank nooit bewijzen dat het vermogen ook daadwerkelijk 50% hoger ligt. Daarvoor zou de wagen dus per auto-ambulance naar een rollenbank moeten en getest worden. De RDW draait voor de kosten daarvan op en daar beginnen ze dus nooit aan.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ardi
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 2:00 am
Locatie: Lopik

Bericht: # 30616Bericht Ardi »

Wat ik me nu afvraag, in welke R5's heeft nu een 1400 blok en/of een 5-bak gelegen en tot welk bouwjaar?
Plaats reactie