APK Speling op het stuurhuis R5

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 29903Bericht Le Car »

Bij de apk was alles goed behalve speling op het stuurhuis.Als je het linker wiel beweegt zie je aan de stuurhuiskant de stuurstang en het wiel ongeveer 3 a 4 mm bewegen.De stuurkogel is goed wat kan dit nog meer zijn ?. Ik weet dat er onder het rubber nog een kogel zit en dat er nog een kunstof bus moet zitten.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken.

Michiel (R5 le car 1983 (serie 1))
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30020Bericht Willem de Zwijger »

Toevallig was ik voor de APK bezig met een stuurhuisrubber, daar zit inderdaad ook nog een kogel. Ja, verder zal er nog wel een vertanding zijn die de draaiende beweging van het stuur omzet in de verplaatsing van de stuurstang, dus ook daar kan speling zitten. En in de stuurstang zit een koppeling, iets met twee boutjes. Bij mijn weten is dat alles.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 30021Bericht Goof »

Bij mijn weten is het stuurhuis van een r4 identiek aan dat van de r5. Vervangen dus...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 30099Bericht Le Car »

Ben evem met de auto naar Renault Stam in Amsterdam gegaan.Moest even wachten op een medewerker met veel grijs haar en een stofjas.Deze kon nog herrineren dat deze autotjes verkocht werden.Oh zit vast ruimte op het demplager was zijn antwoord. Ding besteld (lag nb op voorraad) en de vogende dag gemonteerd. Speling weg. Prima op naar de apk nu.Het demplager is een kunstof soort bus met 2 rubbertjes en was alleen voor het r5 stuurhuis reviseerbaar.

Dank u
Michiel
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 30122Bericht Jan-San »

Graag gedaan! :???: :???:
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Plaats reactie