contactslot stuk

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
luigi
Contacteer:

Bericht: # 28400Bericht luigi »

mijn contactslot is stuk. sleutel wil er wil in , maar kan niet draaien. Nou zag ik in een oude topic dat het slot op de Garagestand moet staan om m er uit te kunnen halen. Wat is de garagestand?
en: heeft iemand in Utrecht e.o. misschien er nog één liggen?
jbeekmann

Bericht: # 28402Bericht jbeekmann »

De garagestand is de stand met die G. "De tweede klik" zeg maar. Dan is namelijk de vergrendelpin aan de bovenkant niet uitgeschoven en kan je het slot eruit trekken. Bij het niet meer draaien van de sleutel heb je serieus een probleem. ER zijn al meerdere topics over geschreven. De methode die bij mij werkte: Dashboard er helemaal uit; afdekplaatje van het slot eraf slopen; kleine boutje aan de zijkant eruit draaien. (nu kan het slot een paar mm heen en weer bewegen) Grote tas (zware moker) aan de onderkant (laten) houden, tegen het slothuis aan; de grendepin met een drevel naar beneden meppen. Veel meppen totdat je denkt dat ie bijna onder het slothuis doorkan. Dan een dikke schroevendraaiertussen slothuis en slot zetten (vanaf de zijkant) en draaien. Je hebt daar net genoeg ruimte. Ook kan je proberen op de schroevendraaier te slaan als je die vanuit de stuurkolom laat wijzen, om hem er zodoende uit te slaan. Tegelijk met deze beukhandelingen die pin ook naar beneden blijven slaan.
Twee paar handen zijn onontbeerlijk bij dit kloteklusje!
Hoop dat dit een beetje duidelijk is...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Goof

Bericht: # 28407Bericht Goof »

Wat ook werkt, met 1 paar handen en een degelijke boormachine is het slot kapot boren en dan die pin naar binnen meppen en het slot eruit trekken. Overigens hoeft niet het hele dash eruit, de onderste kap van de stuurkolom + de afdekkap van de meters is voldoende.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Goof

Bericht: # 28408Bericht Goof »

Oh en voor iedereen een tip. Als je dit soort dingen wilt vermijden, hang dan zo min mogelijk dingen aan je auto sleutel. Dus geen huissleutels, sleutelhangers, bieropeners, bijlichtlampjes, karabijnsluitingen, konijnenstaartjes, kettingen en dat soort van rommel. Alleen de sleutels van de auto dus, want sloten kunnen heel slecht tegen al dat gewicht op den lange duur.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
luigi
Contacteer:

Bericht: # 28420Bericht luigi »

Ik denk dat mijn auto op de garagestand staat: niet op het stuurslot, in de tweede stand.

Maar als ik het goed begrijp is het dan een stuk makkelijker?
jbeekmann

Bericht: # 28429Bericht jbeekmann »

dat zou heel fijn zijn! Boutje eruit draaien (dat is dat kruiskopje een beetje aan de achterkant van het slothuis) en trek m d'r uit.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 28442Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb nog wel een slot (met sleutel) liggen, maar zit niet echt in de buurt van Utrecht...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
luigi
Contacteer:

Bericht: # 28634Bericht luigi »

Ik zoek inderdaad nog een contactslot dat op mijn R4 TL uit 1984 past.
Zijn er meer mensen, liefst in de buurt van utrecht die er een hebben liggen?
Plaats reactie