Koelt slecht

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 28192Bericht Tommy »

ik heb problemen met de koeling van mijn gtl, wanneer ik een tijdje rijd onstaat er erg hoge druk in het systeem heb idee dat het koelwater niet meer rondstroomt. Tips?
GTL '84 blauw
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 28197Bericht Goof »

Haal de thermostaat er eens uit en kijk wat ie dan doet. Wellicht is dat ding stuk.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 28198Bericht Tommy »

heb ik geprobeerd was het niet
GTL '84 blauw
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 28200Bericht jbeekmann »

dichtgeslibte leidingen. Op zich wel bekend voor de 4. Koppel je radiator eens los en spoel m door. Heb je er wel eens van die reiniger of dat anti-lek spul ingegegooid? Die reiniger maakt nog wel eens klonten los die dan vervolgens voor je (kleine) blokkanalen vast komen te zitten.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 28238Bericht Willem de Zwijger »

Waaruit concludeer je dat je druk in het koelsysteem hoog wordt ? Het voorraadvat met koelmiddel (wat met een slangetje aan de radiateur vast zit) werkt toch als expansievat ?
Renoldie
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 05, 2003 2:00 am
Locatie: Witteveen

Bericht: # 28269Bericht Renoldie »

Borrelt het ook in je expansievat als de dop er af is (kijk uit bij warme motor)?
Misschien is je koppakking lek.
Renoldie
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 05, 2003 2:00 am
Locatie: Witteveen

Bericht: # 28270Bericht Renoldie »

Of de schoepen van je waterpomp liggen eraf
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 28314Bericht Tommy »

dat concludeer ik uit het feit dat de koelslangen veel harder aan voelen dan voorheen, en mijn expansievat op het moment meer dient als resevoir voor de fontein die er waarschijlijk uit spuit wanneer ik het dopje eraf draai.

Ga eerst wel de radiator door spoelen zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden.
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 28315Bericht Tommy »

Nog even iets over dat borrelen, wanneer ik het dopje eraf daraai na er mee gereden te hebben vult het vat zich als je dit met borrelen bedoelt dan borrelt het inderdaar, en als het me koppakking is wil ik graag Paul bedanken voor zijn vakwerk.
GTL '84 blauw
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 28321Bericht Willem de Zwijger »

Noem mij maar stom, maar volgens mij is het zo dat je gewoon de motor kunt laten draaien met de dop eraf. Doe dat eens terwijl hij nog koud is, en start hem daarna. Bekijk of je fonteinen krijgt, ik kan me er niets bij voorstellen tenzij de temperatuur zover oploopt dat hij gaat koken. Doettie dat ?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 28322Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2003-10-27 16:41, schreef Tommy:
Nog even iets over dat borrelen, wanneer ik het dopje eraf daraai na er mee gereden te hebben vult het vat zich als je dit met borrelen bedoelt dan borrelt het inderdaar, en als het me koppakking is wil ik graag Paul bedanken voor zijn vakwerk.
Wat bedoel je nou? Heb je de kop laten natrekken zoals ik de koper anderhalf jaar geleden gezegd heb? Hij wist wel iemand die dat zou doen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 28323Bericht R4F6GTX Automaat »

Weer zo'n zeurpiet die meent dat ie levenslange garantie krijgt op iets waar ie geen onderhoud aan pleegt!
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
keessie
Berichten: 79
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 28330Bericht keessie »

Het is normaal dat als je motor warm wordt, de druk in je koelsysteem groter wordt. Daarom is het ook logisch dat de koelvloeistof omhoog borrelt als je de dop van het expansievat losdraait. Om te voelen hoe hard een slang is bij warme motor is mijns inziens een beproeving met de natte vinger. Ik kan uit je verhaal niet opmaken of er bij warme motor wel een rood lampje brandt. Is dit niet het geval dan is er niks aan de hand. Er van uitgaande dat je temperatuursensor nog wel goed werkt.
keessie met zijn zessie
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 28359Bericht Goof »

Als ik het zo lees: slecht tot niet koelen, harde slangen, maar dus wel druk op het systeem, dan vermoed ik dichtgeslibte slangen. Doet je interieurverwarming het nog wel?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 28362Bericht an3s »

Op 2003-10-27 19:02, schreef R4F6GTX Automaat:
Weer zo'n zeurpiet die meent dat ie levenslange garantie krijgt op iets waar ie geen onderhoud aan pleegt!
Bovendien kan je een koppakking er nog zo mooi inzetten, als je motor structureel niet goed koelt komt ie er altijd weer binnen een jaartje uitzetten.

Kortom: Voorbarige kritiek zonder goede kennis van zaken levert alleen maar op dat je mensen die je zouden kunnen helpen van je vervreemdt.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Plaats reactie