Koelt slecht
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
dichtgeslibte leidingen. Op zich wel bekend voor de 4. Koppel je radiator eens los en spoel m door. Heb je er wel eens van die reiniger of dat anti-lek spul ingegegooid? Die reiniger maakt nog wel eens klonten los die dan vervolgens voor je (kleine) blokkanalen vast komen te zitten.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
dat concludeer ik uit het feit dat de koelslangen veel harder aan voelen dan voorheen, en mijn expansievat op het moment meer dient als resevoir voor de fontein die er waarschijlijk uit spuit wanneer ik het dopje eraf draai.
Ga eerst wel de radiator door spoelen zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden.
Ga eerst wel de radiator door spoelen zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden.
-
Noem mij maar stom, maar volgens mij is het zo dat je gewoon de motor kunt laten draaien met de dop eraf. Doe dat eens terwijl hij nog koud is, en start hem daarna. Bekijk of je fonteinen krijgt, ik kan me er niets bij voorstellen tenzij de temperatuur zover oploopt dat hij gaat koken. Doettie dat ?
-
Wat bedoel je nou? Heb je de kop laten natrekken zoals ik de koper anderhalf jaar geleden gezegd heb? Hij wist wel iemand die dat zou doen...Op 2003-10-27 16:41, schreef Tommy:
Nog even iets over dat borrelen, wanneer ik het dopje eraf daraai na er mee gereden te hebben vult het vat zich als je dit met borrelen bedoelt dan borrelt het inderdaar, en als het me koppakking is wil ik graag Paul bedanken voor zijn vakwerk.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
Het is normaal dat als je motor warm wordt, de druk in je koelsysteem groter wordt. Daarom is het ook logisch dat de koelvloeistof omhoog borrelt als je de dop van het expansievat losdraait. Om te voelen hoe hard een slang is bij warme motor is mijns inziens een beproeving met de natte vinger. Ik kan uit je verhaal niet opmaken of er bij warme motor wel een rood lampje brandt. Is dit niet het geval dan is er niks aan de hand. Er van uitgaande dat je temperatuursensor nog wel goed werkt.
keessie met zijn zessie
Bovendien kan je een koppakking er nog zo mooi inzetten, als je motor structureel niet goed koelt komt ie er altijd weer binnen een jaartje uitzetten.Op 2003-10-27 19:02, schreef R4F6GTX Automaat:
Weer zo'n zeurpiet die meent dat ie levenslange garantie krijgt op iets waar ie geen onderhoud aan pleegt!
Kortom: Voorbarige kritiek zonder goede kennis van zaken levert alleen maar op dat je mensen die je zouden kunnen helpen van je vervreemdt.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.