Ik kan het geluid niet thuisbrengen.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Ik ben bezig met een F4 om 'm door de keuring te krijgen. Nou leek het eerst dat er een wiellager kapot was, maar na uitgebreide inspectie blijken al de wiellagers in orde te zijn. Waar kan dan dat geluid vandaan komen? Ongeveer hetzelfde geluid dus als een kapot wiellager, maar als je bv op een mooie weg de motor uitzet, de bak in z'n vrij, dan hoor en voel je de hele auto brommen. Versnellingsbak misschien? Hij schakelt wel goed en probleemloos plus er zit genoeg olie in. Wie heeft er nog ideeën.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-22 22:23 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-22 23:44 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-22 22:23 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-22 23:44 ]</font>
-
-
ik dacht aanvankelijk ook aan de banden of indien gemonteerd misschien zelfs de imperiaal (klinkt gek !! maar kan echt)
of dan toch een van de homokineten of een baklager
wie weet ?
allereerst waar hoor je het voor of achter
succes
of dan toch een van de homokineten of een baklager
wie weet ?
allereerst waar hoor je het voor of achter
succes
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Het zou toch zomaar je wiellagers kunnen zijn. Ik heb het ook eens gehad bij een 4GTL. Het geluid werd alsmaar erger, het ging door de hele auto en door merg en been, en zo op het oog was er niks met wiellagers aan de hand. Toen mijn vrouw hevig zat te mopperen dat ik maar een andere auto moest kopen, heb ik toch eerst de achterwiellagers vervangen. Dat was voor ons beiden een verademing. De auto stil en dus vrouwlief ook stil.
keessie met zijn zessie
-
Ik heb gisteren van een andere R4 de schijven en achtertrommels gehaald compleet met de lagers. Nu ga ik alles overzetten en als het dan nóg niet weg is zal het de versnellingsbak zijn (of meer waarschijnlijk het differentieel, maar da's één pot nat, en nat is het, want er zit veels te veel olie in.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
't is misschien wel niet hetzelfde geluid, maar nu we het toch over vreemde geluiden hebben: een tijdje terug had ik ook een vreemd daverend en trillend geluid doorheen heel de auto, maar dan bij afremmen op de motor. Eerst niets te vinden, maar later bleek het om de voorste rubberen versnellingsbaksteun (...) te gaan die was losgekomen. Vervangen en ... de rust kwam weer!
-
-
Bij een snelheid vanaf 60-70 km/h kun je elkaar niet meer verstaan. Ik heb op een mooie, gladde asfaltweg de motor uitgezet, in de vrij en zo laten rollen. Precies het geluid van een kapot wiellager, maar dan niet te horen van welk wiel. Bocht naar rechts of links, of gewoon rechtuit, het geluid blijft hetzelfde. Daarbij piept er ook iets, wat volgens mij van de achterwielen komt, maar zeker ben ik er niet van want het andere geluid overtreft. Dus geen homokineet, geen bandengeluid (Michelin banden maken niet zoveel geluid), geen imperiaal (zit er niet op en ook niet onder), geen vrouw, geen baksteun, geen plastic hemel (het is een F4), geen spiegel glaasjes, (als het de spiegels waren, waren ze allang in duizend stukjes), geen dashboard boutjes, maar wat het wel is... weet ik ook niet. Waarschijnlijk de diff lagers, of toch de voorwiellagers. Iedereen bedankt voor het mee-denken. Helaas hebben de kopers eerder dan ik de hoop opgegeven. Hij is dus tegen sterk gereduceerd bedrag te koop.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"