Ik kan het geluid niet thuisbrengen.

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat

Bericht: # 28039Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik ben bezig met een F4 om 'm door de keuring te krijgen. Nou leek het eerst dat er een wiellager kapot was, maar na uitgebreide inspectie blijken al de wiellagers in orde te zijn. Waar kan dan dat geluid vandaan komen? Ongeveer hetzelfde geluid dus als een kapot wiellager, maar als je bv op een mooie weg de motor uitzet, de bak in z'n vrij, dan hoor en voel je de hele auto brommen. Versnellingsbak misschien? Hij schakelt wel goed en probleemloos plus er zit genoeg olie in. Wie heeft er nog ideeën.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-22 22:23 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-22 23:44 ]</font>
Mummelvrouw

Bericht: # 28049Bericht Mummelvrouw »

....ook in de vijver?
Hendrick de Crane

Bericht: # 28061Bericht Hendrick de Crane »

Zijn het soms de Differentieellagers ??
Ik heb ook zo'n geluid. Met een trekkende motor wordt het luider/zwaarder ??
4x4=16
Goof

Bericht: # 28115Bericht Goof »

Ehm, homokineten misschien?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Rudi

Bericht: # 28117Bericht Rudi »

Zet de auto eens op de brug en draai één voor één aan de wielen, welicht dat er een rem aanloopt.
Ron

Bericht: # 28138Bericht Ron »

Voor of achter?
Moet je voor de lol eens andere banden proberen. Als je een setje velgen met een ander type banden hebt moet je dat eens omgooien. Sommige bandentypes maken écht veel herrie.
Irritant gewoon.

Bandenspanning kan ook al schelen.
Ron

Bericht: # 28140Bericht Ron »

Behalve als je het echt voelt. Dan is het iets technisch. Ik neem aan dat je dat wel kunt beoordelen. Vergeet dat bandenverhaal dan maar.
philip

Bericht: # 28182Bericht philip »

ik dacht aanvankelijk ook aan de banden of indien gemonteerd misschien zelfs de imperiaal (klinkt gek !! maar kan echt)
of dan toch een van de homokineten of een baklager
wie weet ?
allereerst waar hoor je het voor of achter
succes
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
keessie

Bericht: # 28184Bericht keessie »

Het zou toch zomaar je wiellagers kunnen zijn. Ik heb het ook eens gehad bij een 4GTL. Het geluid werd alsmaar erger, het ging door de hele auto en door merg en been, en zo op het oog was er niks met wiellagers aan de hand. Toen mijn vrouw hevig zat te mopperen dat ik maar een andere auto moest kopen, heb ik toch eerst de achterwiellagers vervangen. Dat was voor ons beiden een verademing. De auto stil en dus vrouwlief ook stil.
keessie met zijn zessie
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 28229Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb gisteren van een andere R4 de schijven en achtertrommels gehaald compleet met de lagers. Nu ga ik alles overzetten en als het dan nóg niet weg is zal het de versnellingsbak zijn (of meer waarschijnlijk het differentieel, maar da's één pot nat, en nat is het, want er zit veels te veel olie in.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Jakke

Bericht: # 28272Bericht Jakke »

't is misschien wel niet hetzelfde geluid, maar nu we het toch over vreemde geluiden hebben: een tijdje terug had ik ook een vreemd daverend en trillend geluid doorheen heel de auto, maar dan bij afremmen op de motor. Eerst niets te vinden, maar later bleek het om de voorste rubberen versnellingsbaksteun (...) te gaan die was losgekomen. Vervangen en ... de rust kwam weer!
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 28291Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2003-10-22 23:22, schreef Ilona:
....ook in de vijver?
JA!

Onderdelen te koop van R4F4!
Jan-San

Bericht: # 28300Bericht Jan-San »

Zeg goed bezig Paul!
Ik zal wel mijn zwembroek mee moeten nemen als ik weer kom sleutelen?? :wink: :lol:
Gast

Bericht: # 28305Bericht Gast »

-hard plastic hemel(dak)beter vastzetten!
of
-het glas van de spiegels op ruimte/speling checken!
of
-dashboard schroeven aandraaien.
Dit zijn vaak oplossingen, mits technisch OK.
Kleine moeite.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 28342Bericht R4F6GTX Automaat »

Bij een snelheid vanaf 60-70 km/h kun je elkaar niet meer verstaan. Ik heb op een mooie, gladde asfaltweg de motor uitgezet, in de vrij en zo laten rollen. Precies het geluid van een kapot wiellager, maar dan niet te horen van welk wiel. Bocht naar rechts of links, of gewoon rechtuit, het geluid blijft hetzelfde. Daarbij piept er ook iets, wat volgens mij van de achterwielen komt, maar zeker ben ik er niet van want het andere geluid overtreft. Dus geen homokineet, geen bandengeluid (Michelin banden maken niet zoveel geluid), geen imperiaal (zit er niet op en ook niet onder), geen vrouw, geen baksteun, geen plastic hemel (het is een F4), geen spiegel glaasjes, (als het de spiegels waren, waren ze allang in duizend stukjes), geen dashboard boutjes, maar wat het wel is... weet ik ook niet. Waarschijnlijk de diff lagers, of toch de voorwiellagers. Iedereen bedankt voor het mee-denken. Helaas hebben de kopers eerder dan ik de hoop opgegeven. Hij is dus tegen sterk gereduceerd bedrag te koop.
Plaats reactie