het is eindelijk zo ver, morgen gaat de r4 naar de keuring
ik ben benieuwd. als ie gegekeurd wordt mogen we er eindelijk legaal mee rijden. zou ook wel een keertje leuk zijn.
ik laat de afloop wel even weten.
groeten
cees
hallo allemaal,
nou de 4 kwam niet door de keuring, maar ben alweer bijna klaar met het in orde maken en dan zou ie met glans door de keuring moeten rollen.
ik had de volgende puntjes:
de toeter deed het niet, nou ja af en toe dan.
de remleidingen voor nieuw.
de remleiding naar achter ontroesten.
de remleiding voor de benzinetank ontroesten.
hoesje om de fuseekogel(maar deze is gesneuveld, dus een nieuwe)
stuurhuishoes moest nieuw
hoesje om de stuurkogel.
de kentekenplaat zat te scheef
al met al viel het dus nog mee, volgende week maar weer laten keuren denk ik.
er heeft al een steekproefmeneer naar gekeken, die liep er toch bij de 1e keuring en die vond de r4 nog redelijk goed. dat is ook weer een meevaller.
nou groeten allemaal weer.
als het goed is kunnen we dus volgend jaar wel met de 4 naar het r4 weekend komen.
groeten
cees en jantine
dat is nou toch werkelijkwaar flauwekul, niet
dat gaat nergens over. Heeft niks te maken met je veiligheid of die van anderen in het verkeer.
Alleen als je te hard rijd zeker. Ze zijn vast bang dat we onze donaties niet meer aan het CJIB geven
Dat klopt.
En om nou een gesprek aan te gaan met zo'n keurmeester dat de scheefheid relatief is en dat de plaat dus recht staat en de auto eigenlijk scheef, en dat je straks gaat rijden op een rechte weg op een ronde wereld, en dat dat theoretisch helemaal niet kan en..... dan wordt hij gauw weer afgekeurd.
Slikken maar.
de scheef hangende kentekenplaat was geen punt op afkeuren hoor, hij wilde alleen dat ie recht gehangen werd.
hij heeft me toch wel een beetje gematst anders had ie me remleidingen naar achter toe ook wel laten vervangen denk ik, maar dat heeft ie dus gelukkig niet gedaan.
wat zijn die remleidinkjes trouwens prijzig zeg. voor een klein stukje(50 cm) betaal je al gauw een 12-15 euro.
zal wel zijn omdat het koper is ofzo, bij de brezan in ridderkerk kunnen ze ze trouwens niet flenzen, alleen maar onderdeeltjes meegeven.
maar gelukkig hebben we hier in papendrecht ook nog een goed zaakje zitten waar ze alles hebben of in ieder geval kunnen bestellen.
trouwens wat voor olie gebruikt iedereen eigenlijk, ik ga het verversen en wilde er eigenlijk 15w40 in doen(10w40 standaard?)
dan is het in ieder geval wat dikker in geval van olie verbruik.
Als ik het goed herinner maakt het niks uit voor je olieverbruik welke olie je gebruikt (ik gooi er altijd 15W40 in). Het is alleen van belang (de 15 in dit geval) hoe dik de olie is bij bepaalde temperaturen. Dus je kunt in een hele koude winter beter 10W hebben dan 15W Is je olie wat dunner bij het starten dus makkelijker. Voor de rest kunnen er verschillen (tussen de verschillende merken en olien) zitten in de viscositeit verandering bij het stijgen van de temperatuur. Dus voor het olieverbruik zou ik me niet druk maken in de keuze.
Dit is HTS kennis van een hele tijd geleden dus misschien niet helemaal volledig
grtn/succes/mzzl
Op 2003-06-19 20:19, schreef cees de borst:
hij heeft me toch wel een beetje gematst anders had ie me remleidingen naar achter toe ook wel laten vervangen denk ik, maar dat heeft ie dus gelukkig niet gedaan.
wat zijn die remleidinkjes trouwens prijzig zeg. voor een klein stukje(50 cm) betaal je al gauw een 12-15 euro.
zal wel zijn omdat het koper is ofzo, bij de brezan in ridderkerk kunnen ze ze trouwens niet flenzen, alleen maar onderdeeltjes meegeven.
Dat lijkt me wel heeeeel erg duur ja. Ik betaalde 2 jaar geleden 30 guldens voor 5 meters koperen leiding zonder nippels. Die heb ik er zelf aan gezet. Gewoon de oude hergebruikt en dmv een geleend flensapparaatje erop gezet.
Je kunt ook een complete set originele kopen, met nippels erop. Dit is verzinkte stalen leiding. Prijs ik geloof tegen de 60 euri bij onze duitse vrinden op het internet.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------