keuring

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 20968Bericht cees en jantine »

het is eindelijk zo ver, morgen gaat de r4 naar de keuring :???:
ik ben benieuwd. als ie gegekeurd wordt mogen we er eindelijk legaal mee rijden. zou ook wel een keertje leuk zijn.
ik laat de afloop wel even weten.
groeten
cees
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 20970Bericht Diana »

Sucses!!
En wel even toeteren als je door Ridderkerk komt :grin:
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 20972Bericht Folkert »

Op voorhand veel plezier met je Vier toegewenst.
Jurr
Berichten: 20
Lid geworden op: ma dec 30, 2002 2:00 am
Locatie: Voorburg

Bericht: # 20979Bericht Jurr »

ken het gevoel. Na wat laswerk, een wiellager, fuse en stuurkogel mag ook ik weer een jaar legaal op de weg! :grin:

succes!!
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 21856Bericht cees en jantine »

hallo allemaal,
nou de 4 kwam niet door de keuring, maar ben alweer bijna klaar met het in orde maken en dan zou ie met glans door de keuring moeten rollen.
ik had de volgende puntjes:
de toeter deed het niet, nou ja af en toe dan.
de remleidingen voor nieuw.
de remleiding naar achter ontroesten.
de remleiding voor de benzinetank ontroesten.
hoesje om de fuseekogel(maar deze is gesneuveld, dus een nieuwe)
stuurhuishoes moest nieuw
hoesje om de stuurkogel.
de kentekenplaat zat te scheef

al met al viel het dus nog mee, volgende week maar weer laten keuren denk ik.
er heeft al een steekproefmeneer naar gekeken, die liep er toch bij de 1e keuring en die vond de r4 nog redelijk goed. dat is ook weer een meevaller.

nou groeten allemaal weer.
als het goed is kunnen we dus volgend jaar wel met de 4 naar het r4 weekend komen.
groeten
cees en jantine
Esther-VL

Bericht: # 21859Bericht Esther-VL »

Op 2003-06-18 22:24, schreef cees de borst:

de kentekenplaat zat te scheef
dat is nou toch werkelijkwaar flauwekul, niet
dat gaat nergens over. Heeft niks te maken met je veiligheid of die van anderen in het verkeer.
Alleen als je te hard rijd zeker. Ze zijn vast bang dat we onze donaties niet meer aan het CJIB geven
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 21863Bericht Ron »

Dat klopt.
En om nou een gesprek aan te gaan met zo'n keurmeester dat de scheefheid relatief is en dat de plaat dus recht staat en de auto eigenlijk scheef, en dat je straks gaat rijden op een rechte weg op een ronde wereld, en dat dat theoretisch helemaal niet kan en..... dan wordt hij gauw weer afgekeurd.
Slikken maar.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 21869Bericht Jan-Geert »

kentekenplaat is flauwekul !! echt wel!!
schoapke
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 21872Bericht schoapke »

mijn plaat zit niet, maar hangt.
ze zeurde alleen dat mn plaat zn schemerlamp het niet deed. Ja maar dan zien ze um toch in het donker ??? :grin:
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 21876Bericht Bauke »

En hangt je plaat in het donker dan nog wel scheef? :???: :???:
_________________
----- Veni Vidi Vieri -----

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bauke op 2003-06-19 08:52 ]</font>
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 21908Bericht Ron »

Precies, dus als je zegt dat je alleen 's avonds rijdt hoeven ze toch niet te zeuren over die plaat?

Je kunt ook zeggen dat je reeds genoteerd staat.
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 21918Bericht cees en jantine »

de scheef hangende kentekenplaat was geen punt op afkeuren hoor, hij wilde alleen dat ie recht gehangen werd.
hij heeft me toch wel een beetje gematst anders had ie me remleidingen naar achter toe ook wel laten vervangen denk ik, maar dat heeft ie dus gelukkig niet gedaan.
wat zijn die remleidinkjes trouwens prijzig zeg. voor een klein stukje(50 cm) betaal je al gauw een 12-15 euro.
zal wel zijn omdat het koper is ofzo, bij de brezan in ridderkerk kunnen ze ze trouwens niet flenzen, alleen maar onderdeeltjes meegeven.
maar gelukkig hebben we hier in papendrecht ook nog een goed zaakje zitten waar ze alles hebben of in ieder geval kunnen bestellen.

trouwens wat voor olie gebruikt iedereen eigenlijk, ik ga het verversen en wilde er eigenlijk 15w40 in doen(10w40 standaard?)
dan is het in ieder geval wat dikker in geval van olie verbruik.

groeten weer
cees
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Bericht: # 21940Bericht martijn lagerweij »

Als ik het goed herinner maakt het niks uit voor je olieverbruik welke olie je gebruikt (ik gooi er altijd 15W40 in). Het is alleen van belang (de 15 in dit geval) hoe dik de olie is bij bepaalde temperaturen. Dus je kunt in een hele koude winter beter 10W hebben dan 15W Is je olie wat dunner bij het starten dus makkelijker. Voor de rest kunnen er verschillen (tussen de verschillende merken en olien) zitten in de viscositeit verandering bij het stijgen van de temperatuur. Dus voor het olieverbruik zou ik me niet druk maken in de keuze.

Dit is HTS kennis van een hele tijd geleden dus misschien niet helemaal volledig
grtn/succes/mzzl
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 21941Bericht R4F6GTX Automaat »

Als het écht een oliezuiper is, is er maar 1 oliesoort die dat opvangt, zonder er van die troep zoals STP en zo in te moeten gooien, olie die we gebruiken bij ouwe auto's. Dat is de Duckhams 20W50. Ouwe Mini's of een ouwe USA-import m*rc*d*s lusten nogal wat olie. Met 15W40 gaat er per 2-300 km een liter door, maar met deze Duckhams 20W50 ligt dat voor dezelfde wagen rond de 1000-1500 km voor een litertje olie. Plus het is nog goeie olie ook, maar ik heb nog nooit een R4 meegemaakt die zoveel zoop, dus ik denk dat je met je 15W40 een heel eind komt.

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 21946Bericht Goof »

Op 2003-06-19 20:19, schreef cees de borst:
hij heeft me toch wel een beetje gematst anders had ie me remleidingen naar achter toe ook wel laten vervangen denk ik, maar dat heeft ie dus gelukkig niet gedaan.
wat zijn die remleidinkjes trouwens prijzig zeg. voor een klein stukje(50 cm) betaal je al gauw een 12-15 euro.
zal wel zijn omdat het koper is ofzo, bij de brezan in ridderkerk kunnen ze ze trouwens niet flenzen, alleen maar onderdeeltjes meegeven.
Dat lijkt me wel heeeeel erg duur ja. Ik betaalde 2 jaar geleden 30 guldens voor 5 meters koperen leiding zonder nippels. Die heb ik er zelf aan gezet. Gewoon de oude hergebruikt en dmv een geleend flensapparaatje erop gezet.
Je kunt ook een complete set originele kopen, met nippels erop. Dit is verzinkte stalen leiding. Prijs ik geloof tegen de 60 euri bij onze duitse vrinden op het internet.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie