vervolg op draaien maar niet aanslaan
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
van welk jaar is je accu ?? mijn heeft 11 jaar meegegaan en heeft mij dan vlak voor back to basic in de steek gelaten, startmotor zij toen ook tik en startkabels gingen ook niet, maar duwen wel. mischien is je accutje plat geraakt omdat je dynamo nietmeer de accu oplaad. Maar dan ben ik er nog niet uit hoe het komt dat je niet kunt starten met startkabels ?? zijn deze wel dik genoeg en degelijk en liefst starten met startkabels als de andere persoon ook een naft (benzine) motor heeft (diezel blijkt somehow niet te lukken bij mijn R4) of leen ff een accu bij andere mensen buren ofzo en test deze even start hij wel : accu
start hij niet: startmotor.
tik met hamer werkt soms maar ook een truk is starten dat hij tik zecht en tegelijk duwt iemand de wagen vooruit om startmotor "los te trekken" moesten de kooltjes wat vast zitten. (sorry voor mijn schrijfstijl maar ben ook maar een Vlaming
)
start hij niet: startmotor.
tik met hamer werkt soms maar ook een truk is starten dat hij tik zecht en tegelijk duwt iemand de wagen vooruit om startmotor "los te trekken" moesten de kooltjes wat vast zitten. (sorry voor mijn schrijfstijl maar ben ook maar een Vlaming
![:razz:](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
- Locatie: Vorselaar,.. Belgie
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
- Locatie: Vorselaar,.. Belgie
Ik heb een autoonderdelenzaak gespecialiseerd in franse en.. japanse onderdelen ondekt in het centrum van Utrecht. Zijn conclusie was ook de startmoter.
Zijn advies is: eerst toch even checken of het niet de massa is (met behulp van een kabel van de accu op het chassis).
Mocht dat het niet zijn, een kabel van de accu naar de startmoter om te kijken of het gedonder uit kapotte verbindingen voortkomt. Werkt dat niet, dan startmoter eruit en even meenemen naar hem, hij kan hem testen.
Kan dit genade vinden in jullie ogen?? Dan ga ik lekker sleutelen. Mocht ik er niet uitkomen, dan horen jullie het wel.
Zijn advies is: eerst toch even checken of het niet de massa is (met behulp van een kabel van de accu op het chassis).
Mocht dat het niet zijn, een kabel van de accu naar de startmoter om te kijken of het gedonder uit kapotte verbindingen voortkomt. Werkt dat niet, dan startmoter eruit en even meenemen naar hem, hij kan hem testen.
Kan dit genade vinden in jullie ogen?? Dan ga ik lekker sleutelen. Mocht ik er niet uitkomen, dan horen jullie het wel.
nog even over dat duwen etc. Hij had wel de neiging om aan te slaan met dat duwen (in de stromende regen)maar deed het net niet. Echter dat zal de ontsteking zijn want daar waren we oorspronkelijk mee bezig.
Ik ben er redelijk van overtuigd dat de accu goed is. Alle lampen branden zonder zwak te worden, geen gedoe met controlelampjes op het dashboard. Dat ding zit er net in, hooguit twee maanden.
Als ik hem warm start dan deed hij overigens niet moeilijk en ik heb me laten vertellen dat dat met startmoteren die geen zin meer hebben vaker gebeurd. Is het zo dat dit iets te maken heeft met vermindering van weerstand bij toename van temperatuur??
Ik ben er redelijk van overtuigd dat de accu goed is. Alle lampen branden zonder zwak te worden, geen gedoe met controlelampjes op het dashboard. Dat ding zit er net in, hooguit twee maanden.
Als ik hem warm start dan deed hij overigens niet moeilijk en ik heb me laten vertellen dat dat met startmoteren die geen zin meer hebben vaker gebeurd. Is het zo dat dit iets te maken heeft met vermindering van weerstand bij toename van temperatuur??
Enzovoort.
Meet je accu eens. Met 10 Volt branden je lampen ook heel mooi, maar je startmotor verTIKT het. Nieuwe accu's kunnen ook snel stuk.
Dat hij niet aanslaat in de stromende giet kan ook door de vochtigheid komen.
Nogmaals, je hebt twee problemen. Het ronddraaien met de accu, en het niet aanslaan.
Zolang één van de twee aan de orde blijft hebbie weinig aan je 4, maar daar was je al achter.
Doe die testmethode van die mijnheer ook eens, ik ga ook sterk neigen naar het startmotorfalen. Maar dit moet je wel zeker weten.
Een startmotor vervangen doe je niet voor je lol.
Meet je accu eens. Met 10 Volt branden je lampen ook heel mooi, maar je startmotor verTIKT het. Nieuwe accu's kunnen ook snel stuk.
Dat hij niet aanslaat in de stromende giet kan ook door de vochtigheid komen.
Nogmaals, je hebt twee problemen. Het ronddraaien met de accu, en het niet aanslaan.
Zolang één van de twee aan de orde blijft hebbie weinig aan je 4, maar daar was je al achter.
Doe die testmethode van die mijnheer ook eens, ik ga ook sterk neigen naar het startmotorfalen. Maar dit moet je wel zeker weten.
Een startmotor vervangen doe je niet voor je lol.
Probeer anders eens met startkabels, maar dan de + pool van de accu los van de accu en direct aan de startkabel. Wanneer je deze los laat hangen moet je even opletten dat hij niet de massa raakt.
Wanneer de auto start is het een kortsluiting in je accu. Start hij niet, dan is het hoogswaarschijnlijk de startmotor (was bij mij zo).
Vergeet niet de donor auto te laten draaien (maar dat wist je waarschijnlijk al).
Wanneer de auto start is het een kortsluiting in je accu. Start hij niet, dan is het hoogswaarschijnlijk de startmotor (was bij mij zo).
Vergeet niet de donor auto te laten draaien (maar dat wist je waarschijnlijk al).
die van mij sloeg in het begin ook niet aan, jaren stilstand in België. Veel gezoek met dezelfde gedachte, doch het was de verdeelkap i.c.m. de rotor en de contactpunten. wel even alles ontroesten en in de vaseline zetten. Nu na het schoonmaken van de carburateur weer slecht aanslaan, moet pompen met gaspedaal ondanks choke, start dan wel en loopt dan als een heus naaimachientje, maar da's een ander probleem.
Moet hij perse een geluidje maken. Als ik probeer te starten doet hij niks. Zo van de een op de andere dag. Nu heb ik wel een paar dagen eerder een nieuwe radio aangesloten, de display van die radio flikkert op op de maat van het knipperlicht. Ik weet dat dit een massa probleem is. Maar kan dit dan ook een effect op de startmotor hebben. Want ik heb nog wel twee dagen zonder problemen na het aansluiten van de radio rondgereden