2 koffie bruin en 2 bijna wit

Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando

Plaats reactie
benr4

2 koffie bruin en 2 bijna wit

Bericht: # 186043Bericht benr4 »

hoi, na een grotere sproeier (1.2 mm) op mijn zenith 32if7 heb ik nu een vreemde aflezing van de bougies, de 2 eerste cilinders zijn netjes koffiebruin en de laatste 2 bijna wit, ik heb getest met remmenreiniger en hij geeft geen krimp daar op.
iemand een idee ?

tevens lijkt ie nou vanaf stationair slechter op te pakken, hij gaat zeg maar iets pruttelend naar half gas, vanaf half gas loopt die soepel.
wat ik wel veranderd heb is dat ik de carter ontluchting niet meer op de carb heb aangesloten, wel heb ik natuurlijk de aansluiting op de carb afgedopt.
mijn renault4 is van 1984 met een Billancourt motor 845cc.
Tweety

Re: 2 koffie bruin en 2 bijna wit

Bericht: # 186050Bericht Tweety »

Je zou toch zeggen dat ie ergens valse lucht zuigt. Of via het spruitstuk, maar misschien gewoon langs de voet.

Hoe dan ook het mengsel is te arm. Werkt de opvoerpomp wel naar behoren ?
BVDP

Bericht: # 186053Bericht BVDP »

Misschien alles eens terug om zetten en zien of het dan weg is. De carterontluchting alleen kan je ook dat is wat eenvoudiger dan de sproeier. Dan kijken of je klachten weg zijn zijn zodat je weet waar het ergens aan ligt.
Wel eigenaardig ; twee zwart en twe wit. Toch dezelfde bougies allemaal hoop ik.

Groet, Bart
benr4

Bericht: # 186055Bericht benr4 »

zijn allemaal dezelfde en pas nieuwe en correcte bougies.
ik hoop dat het niet mijn koppakking is want had/hebl 1 cilinder met mindere compressie, 3 cilinders zaten op 125 psi en 1 cilinder op 110 psi, dus redelijk wat blowby als ik de oliedop er af haal, dat was de reden om mijn ventilatie niet op de carb aan te sluiten maar ga hem toch maar weer aansluiten, wordt iig mijn cilinders extra gesmeerd :), wie weet lost dat het probleem op van het pruttelend naar half gas ? (hoopte hij).
benr4

Bericht: # 186070Bericht benr4 »

haha, tjonge jonge, het slechte lopen is opgelost, bleek 1 bougiedop los gegaan te zijn, ja dan loopt ie niet echt lekker op 3 poten (omg)
heb de carterventilatie weer op de carb aangesloten en mijn bougies zijn meteen een stuk beter van kleur, wel vervuilt de carb redelijk snel door de blowby maar die vervuiling los ik periodiek dan wel op met remmenreiniger.
heb de compressie weer gemeten en is wat beter dan de vorige keer, vanaf cilinder 1 naar 4; 125,115, 135 en 130 psi, cilinder 2 blijft een zorgenkindje maar laat het verloopig zo, hij rijdt er prima op en trekt nog prima door, haalt 120 als ik wil, maar rij toch nooit harder dan 100 op de gps, is 107 op de teller.
je zou verwachten dat de verste cilinders de slechtste waarden zouden hebben maar het omgekeerde is blijkbaar waar.
tevens een digitale lcd temperatuurmeter ingebouwd van een paar euro op de plek van de originele temperatuur sensor bij de waterpomp en zelf een messing adaptor gedraaid waar de 5mm dikke temp probe heb ingelijmd, het lcd schermpje past , met een heel klein beetje vijlen precies in de rechtse onderste (loze) schakelaar naast de km teller, loze schakelaar eruit, gat een mm bijgevijld, temperatuurmeter erin en een druppie secondenlijm en klaar was klara.
teven heeft deze luxe temp meter ook een voltmeter dus weet ik ook of die goed bijlaadt, en dat voor 3 euries.

vandaag een lange snelweg rit gemaakt en op snelweg blijft ie stabiel (na vrij lange tijd) op 91 graden, hij meet trouwens per 1/10e graad en is verrassend nauwkeurig want gecontroleerd met een keuken thermometer en dat ging helemaal synchroon, grootste afwijking was 1 graad.
Plaats reactie