hoi,
de bougies zijn veel te licht van kleur en de r4 werd ook te warm op de snelweg.
hij loopt verder goed , pakt het gas vlot op en start redelijk goed.
kan haast niet anders dan door valse lucht spruitstuk maar toch graag jullie advies of het misschien nog iets anders is ?
kan het misschien met de co mengselschroef in de voet van de zenith 32IF te maken hebben, hoewel ik begreep dat die enkel voor de stationairloop was ?
graag jullie mening....
bougies erg licht van kleur
Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando
bougies erg licht van kleur
mijn renault4 is van 1984 met een Billancourt motor 845cc.
Re: bougies erg licht van kleur
De originele hoofdsproeier is te klein voor moderne benzine. Dit is een algemeen gegeven voor oldtimers (speelt niet alleen bij de R4) en is vele jaren geleden al uitgebreid beschreven: viewtopic.php?t=10352
Overigens heb ik er nog niet van gehoord dat de motor daar te warm van werd (het is geen tweetakt); wel dat de motor minder krachtig is dan deze zou kunnen zijn.
Overigens heb ik er nog niet van gehoord dat de motor daar te warm van werd (het is geen tweetakt); wel dat de motor minder krachtig is dan deze zou kunnen zijn.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd