Keerringen bak vervangen

Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando

Plaats reactie
Eddy1969

Keerringen bak vervangen

Bericht: # 185409Bericht Eddy1969 »

Wil de keerringen en o-ringen gaan vervangen van mijn R4F6 1985: lekkage…
Onderdelen besteld en wat ingelezen op dit forum.
Daar zie ik dat een aantal tipgevers het over inkorten van de veer van de Keerring hebben:

ook kun je de spankracht van het veertje van de keerring dan wat strakker zetten”

“Ik heb ooit ook gehoord dat je de spiraalveer in de keerringen meteen iets moet inkorten om een betere afdichting te garanderen.”

Kan iemand mij uitleggen wat daarmee bedoeld wordt? De veer van de Keerring? Die klop je toch gewoon op zijn plaats in de uitgedraaide schotel van de bak?
R4F6 1985 1108cc
Visa 1983 652cc
Hengel

Re: Keerringen bak vervangen

Bericht: # 185410Bericht Hengel »

Achter de lip, welk aan de binnenkant van de keerring zit, zit een veertje die de lip wat naar binnentrekt. Dat veertje kun je losmaken, iets inkorten en weer terug bevestigen.
Bertje

Re: Keerringen bak vervangen

Bericht: # 185411Bericht Bertje »

Ik heb die veertjes ook wel eens ingekort maar doe dat niet meer, ik denk niet dat dat perse de oplossing is. Wel raak ik rondom het loopvlak van de keerring op de aandrijfas even met een fijn watervast schuurpapiertje en tegenwoording vervang ik ook altijd de grote (103x3?) o-ring waarmee de aluminium schotel afsluit op het gietijzeren versnellingsbakhuis.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie