startmotor probleem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
startmotor probleem
Startprobleem! Mijn startmotor draait moeizaam rond en loopt al gauw ' vast' . Accu is nieuw (Spanning 12,8V) en de dynamo laadt goed op (tijdens draaien 14,4V over de accupolen). Zou het dan toch gewoon de startmotor zijn? Of zie ik nog iets over het hoofd. Hoor graag!
Re: startmotor probleem
Ja andere startmotor monteren denk ik. Startmotor klinkt 'Lui' 1 vd bortstels versleten en de andere komt er waarschijnlijk binnenkort ook bij, dan doet ie helemaal niets meer.
Re: startmotor probleem
Helaas! Zit effe te kijken onder de motorkap, maar kan ik de startmotor zonder al teveel los te moeten halen eruit krijgen? Of moet t spruitstuk er toch af?
Re: startmotor probleem
Het spruitstuk kan blijven zitten, is ook wel aan te raden anders moet er ook echt een nieuwe pakking tussen.
De stuurstang moet los, als er een hitte schild zit tussen het spruitstuk en d startmotor dan moet dat los (dan dus wel 2 bouten van het spruitstuk los) Ik gebruik voor de lastige bouten een 1/4'' dopsleutel setje met een cardan stukkie er in. Het officiele stuk gereedschap is een soort gebogen ringsleutel. Ook haalde ik de uitlaatbuis los van het spruitstuk om meer ruimte te creeren voor m'n armen en handen
Haal hoe dan ook eerst de accu los.
Als het goed is kan je dan de startmotor door deze naar achteren te bewegen en te draaien, door de vrijgemaakt ruimte manouvreren.
Echt makkelijk is anders. (dan moet je een Volvo of een Daf kopen, zelfde blok en 3 bouten los en hij valt er zo onderuit.
)
De stuurstang moet los, als er een hitte schild zit tussen het spruitstuk en d startmotor dan moet dat los (dan dus wel 2 bouten van het spruitstuk los) Ik gebruik voor de lastige bouten een 1/4'' dopsleutel setje met een cardan stukkie er in. Het officiele stuk gereedschap is een soort gebogen ringsleutel. Ook haalde ik de uitlaatbuis los van het spruitstuk om meer ruimte te creeren voor m'n armen en handen
Haal hoe dan ook eerst de accu los.
Als het goed is kan je dan de startmotor door deze naar achteren te bewegen en te draaien, door de vrijgemaakt ruimte manouvreren.
Echt makkelijk is anders. (dan moet je een Volvo of een Daf kopen, zelfde blok en 3 bouten los en hij valt er zo onderuit.

Re: startmotor probleem
Dank voor je reactie. Daar heb ik wat aan!
-
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: startmotor probleem
Voordat je de boel demonteert, controleer de staat van de accukabels en de contacten. Als die niet goed zijn heb je niks aan je nieuwe accu. Slechte kabels en contacten geven precies de symptomen die je beschrijft.
Re: startmotor probleem
Misschien ook even vermelden welke motor het betreft, Cleon of Billancourt.
En eens met Jandoe1000: klinkt alsof je spanningsval hebt over kabels/contacten, dan komt maar een gedeelte van die knappe accuspanning van je daadwerkelijk aan bij de startmotor.
En eens met Jandoe1000: klinkt alsof je spanningsval hebt over kabels/contacten, dan komt maar een gedeelte van die knappe accuspanning van je daadwerkelijk aan bij de startmotor.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: startmotor probleem
https://digimag.vakmedianet.nl/back_to_ ... n_v4meting
Dit even lezen. En uitvoeren. Dan weet je waar je probleem zit als je ergens onderweg wat verliest
Dit even lezen. En uitvoeren. Dan weet je waar je probleem zit als je ergens onderweg wat verliest
Ouwe meuk is leuk 
