Onlangs 2x gehad met de furgoneta: na 50 km rijden op de snelweg haperen bij het stoplicht, beetje op gang houden door gas bij te geven, uiteindelijk toch afslaan en met geen mogelijkheid willen herstarten. Motor, bobine etc. voelen niet onredelijk warm aan, benzine genoeg. Na een kwartiertje start de boel gewoon weer.
Wat zouden de meest voor de hand liggende oorzaken kunnen zijn?
afslaan bij warme motor
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: afslaan bij warme motor
- Toch de bobine
- Vapour lock
- Kapotte bougie
- slechte ontluchting benzine tank
- Lekke benzine leiding
- Vapour lock
- Kapotte bougie
- slechte ontluchting benzine tank
- Lekke benzine leiding
-
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: afslaan bij warme motor
Ik gok (ook) op vapour lock. Zorg dat het lucht filter op zomerstand staat, dat de benzineleiding niet te dicht over de hete motor loopt.
Re: afslaan bij warme motor
Heb ik ook 1 keer gehad na snelweg op bijna op plaats bestemming nog 20 meter en klapt uit niet meer te starten,sta 10 min te praten en start weer en rijden maar
niet meer gehad.

- Hanz
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: afslaan bij warme motor
Dank heren voor de suggesties. Helaas pas na de vakantie weer tijd om ernaar te kijken.
Als ik een vapour lock heb, wat is dan de manier om dat zo snel mogelijk op te lossen (als het gebeurt)? Ik dacht even de benzineleiding los van de carburateur maar dat werkte dus niet.
Als ik een vapour lock heb, wat is dan de manier om dat zo snel mogelijk op te lossen (als het gebeurt)? Ik dacht even de benzineleiding los van de carburateur maar dat werkte dus niet.
Re: afslaan bij warme motor
Ook ik denk aan bobine: demonteer hem eens en leg hem 24h plat: als er (koel)olie uit komt is het foute boel.
Check ook de route van de brandstofleiding: deze moet vanaf benzinepomp continue stijgen, met carburateur als hoogste punt. Eventuele dampbellen blijven dan niet op een ander hoog punt steken.
Check ook de route van de brandstofleiding: deze moet vanaf benzinepomp continue stijgen, met carburateur als hoogste punt. Eventuele dampbellen blijven dan niet op een ander hoog punt steken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd