Vandaag eindelijk weer eens wat gesleuteld. We moesten er wel weer in komen, waar waren we ook al weer gebleven?
O ja, de lekkende benzinepomp.
Wat gaan we doen. Besloten om de benzinepomp van het reserveblok af te halen en die schoon te maken en op het " nieuwe" blokte plaatsen. Dit was eigenlijk betrekkelijk eenvoudig. De benzinepomp zit maximaal handvast dus is er in een mum van tijd af.

daarna bij de andere de pomp eraf. Ook dat gaat eenvoudig. De pompen met elkaar vergeleken, niet echt veel verschil.
De dikke pakking voor temperatuurisolatie lijkt wel niet helemaal jofel bij het nieuwe blok. De voet van de benzinepomp lijkt er wel in gedrukt dus pakken we de voet van de andere pomp.
Monteren en het moment van de waarheid. We starten de motor en laten hem 5 minuten draaien. Geen olielekkage, het is gefixt!!!!
Helemaal blij even nog een paar stroomdraden met tiewraps beter wegwerken en dan de bodemplaat eronder.
Opeens begint er olie te druppen....
Blijkt de dikke pakking spontaan af te brokkelen. Er vallen gewoon stukken tussen uit. Geen idee waardoor maar het gebeurt.
Ik moet dus op zoek naar een nieuwe dikke pakking (waarschijnlijk wel bij R-Quatre).
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en weet iemand er een oorzaak voor?