Zaterdags kan er altijd flink doorgewerkt worden: vandaag gaat de koets definitief voor langere tijd van het chassis af. De koets was op alle plekken al een keer een paar centimeter van het chassis af geweest, maar was ook weer teruggezet om het werk voor de lasser qua werkhoogte makkelijker te maken. En dan blijkt die zwarte kit na 30 jaar nog zó goed te werken dat de koets na een aantal weken tóch weer behoorlijk aan het chassis vastgeplakt zit. Gelukkig kwam onze huisspuiter toevallig even voorbij en konden wij het geheel met 3 man schadevrij scheiden. De inspectie van het chassis kon plaatsvinden.
Loop even mee rondom het chassis !
Vanaf de voetenbak tot de Napoleonshoed ziet het chassis er zonder meer goed uit:
Links voor zit er op de bekende plek een flink gat. De voetenbodem ziet er nog redelijk onbeschadigd uit.
Beide uiteinden van de deurdorpels én de zwingarmen zien er slecht uit, maar dat wisten wij al. Die worden allebei vervangen (dat is een schadepost van zo´n 190 euro voor 2 reparatiedelen en 2 zwingarmen:
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/RNryzv4K/178.jpg)
De omgeving van de remdrukbegrenzer ziet er nog niet zo slecht uit, evenals de ruimte rondom de bevestiging van de achteras. De achteras gaat er tóch van af, waardoor het laswerk rond die plekken goed te doen is
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/k2HhfC12/176.jpg)
En rechts vóór zit er óók een fors gat:
Al met al had ik een nét iets betere staat verwacht, maar het positieve is: wij hebben het ooit véél slechter gezien.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)