De plaatstaal is origineel.
Voor zover ik durf te gokken zit het gietijzer onder de viertjes met het derde dashboard. Vanaf 83. De latere vanaf 87/88 hebben ook weer plaatstaal.
Wellicht iemand die het kan nazoeken in de boeken
Al mijn GTL viertjes van tussen 1983 en 1986 hadden dat gietijzer. Mijn TL van 78 en TL van 92 hadden plaatstaal, ook mijn 64 er.
Nu een TL van 76 met ook plaatstaal.
Hallo Beige Sahara, hier in Someren heb ik nog een gietijzeren draagarm voor links (in de rijrichting). Of wordt de auto goedgekeurd voor de APK met 2 verschillende draagarmen? Groeten Lordje
Laatst gewijzigd door lordje op zo apr 05, 2020 7:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Beige Sahara, hier in Someren heb ik nog een gietijzeren draagarm voor links (in de rijrichting). Of wordt de auto goedgekeurd voor de APK met 2 verschillende draagarmen? Groeten Lordje
Laatst gewijzigd door lordje op zo apr 05, 2020 7:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
84-ML-48 schreef: vr apr 03, 2020 8:12 pm
Mijn TL van 78 en TL van 92 hadden plaatstaal, ook mijn 64 er.
harbourseal schreef: zo apr 05, 2020 12:24 am
Plaatstaal is echt van eerdere datum dan die gietijzeren.
Dit is wat verwarrend. Voor de duidelijkheid: de plaatstalen achterassen zijn zowel aan het begin als aan het eind van de productieperiode gebruikt, tussendoor was het gietijzer.
Ik heb het idee Renault ooit is overgestapt op gietijzer omdat dat robuuster is. Misschien aan het eind terug gegaan naar plaatstaal om kosten te besparen.
Hoe dan ook: jouw 76er hoort denk ik plaatstaal te hebben. Persoonlijk zou ik echter de 2 verschillende draagarmen laten zitten als er niks aan kapot is. Een mooi stukje (onderhouds)historie dat zonde zou zijn om ongedaan te maken.
Ik zal bij gelegenheid een plaatstalen draagarm zoeken voor de rechterkant. Zodra de meccano-bouwdoos eens uit elkaar en weer in elkaar geschroefd wordt, kan het aangepast worden.
Bij de laatste apk werd er niets van gezegd, dus terechte opmerking: voorlopig laten zitten.
Nu voor de tweede keer apk goedgekeurd met de twee verschillende draagarmen. Overigens daarvoor ook al CT, maar er wordt gesuggeerd dat de lat daar iets lager ligt...