Wat is het max toerental van een 850cc R4 motor ??
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
-
Verstandig is het niet, maar je zou kunnen proberen om vlák voordat je zuigers van de drijfstang afvliegen, of vlák voordat je lagerschalen door je carter geslagen worden, over te schakelen naar de volgende versnelling. Dan weet je wat het maximale toerental is.
-
Persoonlijk denk ik dat je die motortjes niet over de kop krijgt als ze in goede conditie zijn.
Vaak proberen is weer wél schadelijk denk ik. Als er geen bergen zijn, gewoon het toerentaal laagjes houden, en die vrachtwagens lekker als windvanger gebruiken.
Kun je volgend jaar van hetzelfde blokkie gebruik maken.
-
Persoonlijk denk ik dat je die motortjes niet over de kop krijgt als ze in goede conditie zijn.
Vaak proberen is weer wél schadelijk denk ik. Als er geen bergen zijn, gewoon het toerentaal laagjes houden, en die vrachtwagens lekker als windvanger gebruiken.
Kun je volgend jaar van hetzelfde blokkie gebruik maken.
-
Dat bedoel ik: 110 in zn 3!
De getalletjes geven het "einde" van de versnelling aan. Daar mag je ook wel het begin voor nemen: Als je teller bij 2 staat opschakelen naar zn 2 ipv zn 3...
Alleen 1 staat bij 30km/h ofzo. Als je hem dan nog eens in zn 1 probeert te krijgen, suggereert dat dat je hem eerst flink hebt opgeduwd...
De getalletjes geven het "einde" van de versnelling aan. Daar mag je ook wel het begin voor nemen: Als je teller bij 2 staat opschakelen naar zn 2 ipv zn 3...
Alleen 1 staat bij 30km/h ofzo. Als je hem dan nog eens in zn 1 probeert te krijgen, suggereert dat dat je hem eerst flink hebt opgeduwd...
....Maar met dat soort grappen (75/80 in de twee en 110 in de drie) heb ik destijds mijn motortje om zeep geholpen (hoog olieverbruik enzo, inmiddels mooi gereviseerd). Sindsdien doe ik het iets rustiger aan, bevalt (financieel) stukken beter! Als je echt wilt vlammen in een R4 kan je er beter zo'n beul van een turboblok inlepelen, maar daarvoor heb ik helaas geen centjes!!
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...