Restauratie F6 combi
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie F6 combi
Ik ook! Maar eerst de wagen maar eens opbouwen en door de keuring krijgen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
In België moet je dan na de ombouw terug keuren wil je meerdere personen vervoeren.Omdat je dan na de eerste keuring maar met zijn tweeën kunt plaats nemen.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie F6 combi
Deze wagen hoeft geen uitgebreide indentificatiekeuring te ondergaan, enkel een kleine technische. Het kenteken is immers slechts geschorst. Ik voorzie dus geen problemen met pas later ramen en een achterbank plaatsen, maar ik heb een meedenkende garagist en zal tzt eens navragen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Gisteravond bezig geweest met de kabelboom uitzoeken:
Heeft iemand misschien een foto van hoe de kabelboom vastgemaakt hoort te zitten ter hoogte van de achterdeur? Ik neem aan dat deze ergens vastgemaakt moet worden om te voorkomen dat je deze per ongeluk uit de auto trekt.
Verder heb ik nog een setje van dit soort dingetje liggen, volgens mij zijn die bedoeld zodat de deuren open kunnen blijven staan, maar ik heb geen idee hoe je deze monteert.
Heeft iemand misschien een foto van hoe de kabelboom vastgemaakt hoort te zitten ter hoogte van de achterdeur? Ik neem aan dat deze ergens vastgemaakt moet worden om te voorkomen dat je deze per ongeluk uit de auto trekt.
Verder heb ik nog een setje van dit soort dingetje liggen, volgens mij zijn die bedoeld zodat de deuren open kunnen blijven staan, maar ik heb geen idee hoe je deze monteert.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
Als ik er morgen aan denk schiet ik wel even een plaatje.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Restauratie F6 combi
Heel fijn! Zou ook kunnen dat de boel gewoon los ophangt, hoor.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Restauratie F6 combi
Bedankt Robert! Hangt er dus inderdaad los in.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Ben bezig geweest met de achterremmen. Als ik de handrem aantrek schiet echter de zelfsteller (dat dingetje met de vertanding) door, daarna staat de rem minder strak, dat kan toch niet de bedoeling zijn. Heeft iemand dat al eens aan de hand gehad en zo ja, hoe fix je dat? Het gebeurt overigens maar aan 1 kant.
PS Dit is uiteraard met het achterwiellager gemonteerd, en ook de remtrommel op z'n plek. Dit is overigens geen foto van de F6 waarbij dit speelt, maar een oude foto van mijn GTL, puur ter illustratie om het type remsysteem (Bendix) te laten zien.
PS Dit is uiteraard met het achterwiellager gemonteerd, en ook de remtrommel op z'n plek. Dit is overigens geen foto van de F6 waarbij dit speelt, maar een oude foto van mijn GTL, puur ter illustratie om het type remsysteem (Bendix) te laten zien.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Ik heb dat onlangs ook gehad, aan beide kanten. Daardoor werd m'n vrije slag iets groter en de handremkabel ging zwaarder en deed weinig. Eerst moeten de zelfafstellers helemaal goed staan voordat je de remkabel mag afstellen. De kabel moet helemaal vrij/ los zijn, terwijl je de zelfstellers afstelt.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: Restauratie F6 combi
Hebben we het over hetzelde, Ido? Bij mij gaat de handremkabel niet stroever lopen of zo, het is gewoon dat de tandjes van dat zelfstellende palletje doorslaan, alsof de vertanding niet goed aangrijp. Normaal gesproken zou die vertanding net sterker aangedrukt moeten worden als je aan de handremkabel trekt.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
We hebben het in ieder geval over hetzelfde systeem, als ik je plaatje zo zie, maar misschien is het bij jou iets anders. Zit het veertje juist gemonteerd of het juiste veertje gebruikt?
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: Restauratie F6 combi
Ik probeer vanavond ff langs de loods te fietsen en een foto te maken van t betreffende wiel.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Misschien tandjes opzuiveren met zaagblaadje of zo. groet lordje
Re: Restauratie F6 combi
Hier een foto van het betreffende wiel:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd