Op zich past de startmotor wel, maar er zit slechts 2,5 mm ruimte tussen spruitstuk en startrelais. Dat kan niet gezond zijn.

Vervolgens geprobeerd of een andere startmotor uitkomst biedt, maar helaas. Met Ducelier, Femsa, Paris-Rhone en Valeo geen verschil.

Er was 1 startmotor die geheel niet paste maar wel erg overeen kwam met een GTL-startmotortje en deze had z'n relais een kwart slag gedraaid. Dat was de startmotor van een Super 5. Ik heb een e-mail gestuurd naar een clublid die ook een turbomotor aan het inbouwen is. De motor van hem is al voorgeconfigureerd, omdat die al in een R4 heeft gezeten. Aan de foto's van hem kon ik niet heel veel opmaken, maar hij dacht zelf dat de startmotor van een Super 5 afkwam (nog bedankt Johan). Ik had al gezien dat een stukje afdraaien van de startmotor misschien uitkomst zou bieden en dat versterkte dus mijn vermoeden.
Dus op naar een revisiebedrijf met draaibank en zo kreeg ik het terug:

Gisteravond de startmotor weer in elkaar. Vervolgens een klein randje wegvijlen en de accu erop aansluiten. Hoezee, mijn geluk kon niet op.

Dit was een flinke stap vooruit, alleen nu ook weer een stap terug, want door het verplaatste relais past de motorsteun niet meer, net als de steun voor de koppelingskabel. Vandaag heb ik de motorsteun aangepast en een nieuwe steun voor de koppelingskabel gemaakt. Deze kabel loopt nu precies om het relais heen en de stuurstang. Hier heb ik nog geen foto's van, da's voor de volgende keer.