
Restauratie F6 combi
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie F6 combi
Die kan ik 

Re: Restauratie F6 combi
Nog wat kleine gemakken toegevoegd aan de GTL: 12V aansluiting geplaatst, en radio




Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Verder nog wat voorbereidingen getroffen om straks verder te kunnen met de F6 combi. Met dank aan Harry Velthuis:










Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Dat lijkt me een immens karwei, Bert, het inlassen van die raamstukken.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: Restauratie F6 combi
Die raamkozijntjes zitten vast met puntlassen en kit, denk zelf dat het meeste werk in het vrijprepareren gaat zitten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, is toch niet te onderschatten denk ik.
Vooral goed meten!
Groeten, silvio
Vooral goed meten!
Groeten, silvio
Re: Restauratie F6 combi
Ik zal jullie op de hoogte houden door foto's te maken tijdens het zagen en lassen
Voor nu een sleutelvraag over mijn GTL: bij het afremmen op de motor heb ik plofjes in de uitlaat. Zou het mijn f4 of mijn ouwe f6 zijn, dan zou ik beginnen met de ontsteking wat vroeger te zetten. Ik heb nu echter een Renix, die valt niet af te stellen en zou bovendien niet moeten verlopen. Zit zelf nu aan het mengsel te denken, er zit een 32 mm Solex dis op met 130 hoofdsproeier. Met de mengsleschroef 3 slagen uit valt de motorstationair uit als deze eenmaal goed warm is, als ik de wagen dan weer gestart krijg heb ik al plofjes als de motorterugvalt in toeren tijdens het opschakelen! De mengsleschroef staat nu 7 slagen open en nu ook bij warme motor mooie stationairloop en goed vermogen, maar dus wel weer die plofjes bij afremmen op de motor. Lijkt er mi op dat het mengsel nu armer en beter is, maar als je de mengsleschroef uitdraait zou de boel toch rijker moeten worden? Of zit t probleem in de hoofdsproeier? Oorspronkelijkwas dit een 120, maar oorspronkelijk zat deze dan ook op een 950 cc en niet een 1400 zoals nu.

Voor nu een sleutelvraag over mijn GTL: bij het afremmen op de motor heb ik plofjes in de uitlaat. Zou het mijn f4 of mijn ouwe f6 zijn, dan zou ik beginnen met de ontsteking wat vroeger te zetten. Ik heb nu echter een Renix, die valt niet af te stellen en zou bovendien niet moeten verlopen. Zit zelf nu aan het mengsel te denken, er zit een 32 mm Solex dis op met 130 hoofdsproeier. Met de mengsleschroef 3 slagen uit valt de motorstationair uit als deze eenmaal goed warm is, als ik de wagen dan weer gestart krijg heb ik al plofjes als de motorterugvalt in toeren tijdens het opschakelen! De mengsleschroef staat nu 7 slagen open en nu ook bij warme motor mooie stationairloop en goed vermogen, maar dus wel weer die plofjes bij afremmen op de motor. Lijkt er mi op dat het mengsel nu armer en beter is, maar als je de mengsleschroef uitdraait zou de boel toch rijker moeten worden? Of zit t probleem in de hoofdsproeier? Oorspronkelijkwas dit een 120, maar oorspronkelijk zat deze dan ook op een 950 cc en niet een 1400 zoals nu.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Hoi Bertje,
Een paar overwegingen:
Een ontsteking die niet verloopt hoeft nog niet goed te werken. Dit kan je aan hand van specificaties testen. Als je gas terugneemt krijg je vacuum, daar reageert de vacuumvervroeger op. Deze kan afwijken of stuk zijn.
Een R4 of 5 motortje ploft altijd wel iets. Dat merk je bijvoorbeeld als je uitlaat stuk is. Mischien heb je onvoldoende demping.
Om te weten of je mengsel correct is, zou ik kijken naar de kleur van je bougies. Of misschien van die kijkbougietjes aanschaffen.
Succes met de afstelling,
Ido
Een paar overwegingen:
Een ontsteking die niet verloopt hoeft nog niet goed te werken. Dit kan je aan hand van specificaties testen. Als je gas terugneemt krijg je vacuum, daar reageert de vacuumvervroeger op. Deze kan afwijken of stuk zijn.
Een R4 of 5 motortje ploft altijd wel iets. Dat merk je bijvoorbeeld als je uitlaat stuk is. Mischien heb je onvoldoende demping.
Om te weten of je mengsel correct is, zou ik kijken naar de kleur van je bougies. Of misschien van die kijkbougietjes aanschaffen.
Succes met de afstelling,
Ido
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
Zo een kijkbougie heb ik daar stel je het mengsel zeer prima mee af.
Van de Renix weet ik niets af dus daar kan ik je niet helpen.
Je zou eens langs kunnen komen in Breda om het mengsel eens af te stellen met de Colortune
Van de Renix weet ik niets af dus daar kan ik je niet helpen.
Je zou eens langs kunnen komen in Breda om het mengsel eens af te stellen met de Colortune
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Restauratie F6 combi
Bedankt voor het meedenken. Vacuumvervroeging van de Renix is in orde, slangetje houdt vacuum volgens de bekende lurktest. Wel zou t kunnen dat de curve van deze Renix niet helemaal klopt bij de motor. Deze horen dan wel bij elkaar, maar ik heb de motor voorzien van een oer5 nokkenas en f6 cilinderkop, dus kleppendiagram is nu gegarandeerd anders. Ik heb nog een Renix uit een Volvo 340 liggen, ik kan ze natuurlijk eens wisselen en kijken wat dat doet.
En wat demping betreft: zoals ik eerder al schreef vind ik deze uitlaat vrij luid (dreun bij bep snelheden) misschien dat t ploffen ook vrij hard binnen komt. Misschien toch maar eens matten plaatsen achterin en in kofferbak.
En wat demping betreft: zoals ik eerder al schreef vind ik deze uitlaat vrij luid (dreun bij bep snelheden) misschien dat t ploffen ook vrij hard binnen komt. Misschien toch maar eens matten plaatsen achterin en in kofferbak.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Ben toch nog met een vraag blijven zitten: wordt het mengsel nou armer of rijker als je de mengselschroef verder uitdraait? Ik meende rijker, maar ik meen aan de wagen te merken dat dit juist armer is...?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- dick holtrop
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
meer lucht is armer. groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: Restauratie F6 combi
Dat snap ik. Maar dat was niet mijn vraag...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
De mengselschroef beperkt de luchttoevoer, hoe verder je hem uitdraait, hoe meer lucht er bij gaat.
Rudolf
Rudolf