Ruitensproeier ontploft

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Ardi

Bericht: # 14528Bericht Ardi »

Ik ben weer eens goed bezig geweest!!!????

Een maand geleden heb ik mijn eerst viertje gekocht, zonder APK, maar met defecte koppeling en wat andere dingetjes zoals gaatjes, remleidingen en dat soort ongein. Omdat ik snel wilde rijden, alles in een paar dagen vervangen, motorblok opgepoetst en na de keuring. Resultaat: goedgekeurd, maar er ontbrak een datum stempeltje op mijn kentekenbewijs. Na 4 weken wachten heb ik eindelijk mijn kentekenbewijs weer binnen van het stempeltje zit er op! Maar nu komt het……

Doordat ik mijn blok een beetje overhaast heb ingebouwd is het slangetje van de ruitsproeier tussen de dynamo gekomen en beschadigd. Dus toen heb ik een plakbandje er om gedaan en maar pompen. Maar er gebeurde niet, dus toen maar even de compressor erop gezet, gevolg, voetpompje ontploft!!

Maandag moet ie naar de keuring, dus is mijn vraag, hoe lap ik dat op?
Moet ik een ander pompje regelen? En is mijn verdeelpunt (van de slangetjes) nu ook kapot

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!
jbeekmann

Bericht: # 14534Bericht jbeekmann »

da's dom! Ik zou naar de dichtsbijzijnde sloop rijden en een elek. pompje uit een sl*pel slopen. Snelste oplossing. Ik heb nog wel een pompje, maar geen verdelertje meer. Daar zit een miniterugslagklepje in, dus die heb je wel nodig.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Folkert

Bericht: # 14538Bericht Folkert »

Even van een ander viertje uit de buurt lenen is ook nog wel een optie... Deed ik wel altijd met de groot-licht-schakelaar...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Folkert op 2003-02-06 21:35 ]</font>
Goof

Bericht: # 14548Bericht Goof »

Ff voor de duidelijkheid, volgens mij kunnen ze een wagen helemaal niet afkeuren op het niet werken van de ruitensproeier. Dit heeft namelijk niets met veiligheid te maken. Als je niks meer ziet stop je vanzelf met rijden, toch?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Alain Prost

Bericht: # 14549Bericht Alain Prost »

Niet afkeuren??????Nou,nou.......bij mij was toch anders.Afgekeurd omdat mijn ruitensproeier van mijn cabrio niet werkte.
Dus................... :???:
cyclofrene

Bericht: # 14552Bericht cyclofrene »

de werking van de ruitensproeier is een verplicht apk punt, sterker nog, als ze verkeerd afgesteld zijn kan de auto ook afgekeurd worden.
eigen ervaring
Goof

Bericht: # 14553Bericht Goof »

Hmm, nooit geweten
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Alain Prost

Bericht: # 14555Bericht Alain Prost »

Nu wel......... :eek:
Ron

Bericht: # 14564Bericht Ron »

Inderdaad een keuringspunt. Net zoals dat je de spiegels vanaf je stoel moet kunnen verstellen. Als je conventionele spiegels hebt en een raam wat niet open gaat : afgekeurd.

Ik had ooit eens extra knipperlichtjes op de voorspatborden, en aan één kant deed hij het niet. Afgekeurd. "Waarom" vroeg ik, aan de voorkant deden ze het immers. Hij zegt, "als ze d'r op zitten moeten ze werken ook". Ik trap ter plekke allebei die lichtjes d'r af. Hij zegt : "goedgekeurd"!.
Eerlijk waar. Was overigens een R11, geen R4. Da's minder erg hè?
Ardi

Bericht: # 14587Bericht Ardi »

Wat ik dus wilde zeggen is dat ik van iemand die een slopertje had staan een goede terugslagklep en pompje heb gehad. en het werkt weer. Alleen jammer dat mijn F*&^@##@@! oliekering bij mijn nokken as weer is gaan lekken als een vergiet, dus kan ik morgen mijn blok er weer uit gaan halen voor dat pokke keeringkje
Ron

Bericht: # 14588Bericht Ron »

Wéér?
Folkert

Bericht: # 14592Bericht Folkert »

Pardon? blok eruit halen voor een nokkenstokkeerring???? Is mij niets van bekend. Dattie wil lekken na toepassen van synthetische olie daarentegen wel. Wat ik heb gedaan is er een tweede bij duwen... Ff de poelie eraf en erin met dat ding...
Plaats reactie