Gelukt, Hij loopt ook weer op peut !

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Tweety

Gelukt, Hij loopt ook weer op peut !

Bericht: # 143235Bericht Tweety »

Mijn F6 (GTL blok + bak) Liep al jaren alleen op Gas, wel een beetje op benzine, maar moeizaam... Nu ik eindelijk de tijd en de ruimte ! heb, eerst alle ouwe peut eruit gehaald, een beetje door laten pompen door de brandstof pomp, nieuw barndstof filtertje en verse peut erin... Carb schoongemaak, filtertjebij de ingang doorgeblazen, stelschroefkanaaltje goed schoon etc... En toen liep ie stationair best mooi, maar begon bij het gasgeven enorm te pingelen...
Vanochtend eerst de ontsteking er maar 's uit gehaald, en ontleed.. (was voor het eerst dat ik de centrifugaal vervroeging ook daadwerkelijk heb bekeken) en alles zag er vrij goed uit, maar aangezien ik altijd het idee had dat de ontsteking in eerste instantie te veel vervroegte heb ik na enig nadenken het veertje van de vauumvervroeger wat strakker gezet, en de puntjes moesten eigenlijk vervangen worden, maar in eerste instantie maar even bij gevijlt...
Starten en lopen op gas, maar op benzine nog steeds geen vooruitgang, nu heb ik nog 2 oude carbs, waarvan bij 1-tje de sproeier ietsje is opgeboord, die sproeier d'r in en ook het boven deel van die carburateur erop, die was namelijk goed, maar het asje van de gasklep was versleten... wat 't ook was ik weet 't niet zeker, maar nu doet ie 't weer !! (oioi)
Wat ik met 3 carb nog wel zag was dat ik 1 afwijkende vlotter heb (niet gemonteerd) een zwarte die iets kleiner is, en dus een hoger vlotter niveau zou moeten geven, wat is daar t nut van ..?? of hoort die eigenlijk in een andere carb.? ('t gaat om de zenith 28 nu weer zonder acceleratie pompje, maar die andere 2 hebben er wel 1-tje)
Bertje

Re: Gelukt, Hij loopt ook weer op peut !

Bericht: # 143247Bericht Bertje »

Weegt dat kleine vlottertje ook minder?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety

Bericht: # 143255Bericht Tweety »

Bertje schreef:Weegt dat kleine vlottertje ook minder?
Dat weet ik niet, zal wel ietsje minder zijn, maar belangerijker, heeft minder vloeistof verplaatsing (direct vertaald uit het engels, maar archimedes weet wat ik bedoel) dus zal bij een hoger vloeistof niveau pas het vlotternaaldje dicht drukken... wat ik me eigenlijk afvroeg over de andere carb dakjes is horen die buisjes aan de onderzijde zowat dichtgeknepen te zijn.?
Bertje

Bericht: # 143262Bericht Bertje »

Als-ie lichter is ligt-ie hoger op de vloeistof en blokt-ie de toevoer misschien toch bij hetzelfde vloeistofniveau. Dit kun je testen door het dopje uit de onderkant van je vlotterkamer te draaien en daar een doorzichtig plastic slangtje in te stoppen dat je naar boven knikt. Je hebt dan effectief een window op het vloeistofniveau in de vlotterkamer. Dus dan benzine de carb in pompen en kijken hoe hoog de benzine in het slangetje komt te staan, dit herhalen met de andere carb/vlotter.

Betreffende buisjes: je bedoelt de acceleratiepompjes? Die behoren volgens mij gewoon open te zijn, zijn misschien dichtgeknepen om het brandstofverbruik te drukken?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety

Bericht: # 143278Bericht Tweety »

Dus je dacht dat de grotere misschien zwaarder was en daardoor dieper zou liggen.. (ehh) betwijfel ik, maar ik zal ze na wegen, 1 van die buisjes gaat toch naar de stationair sproeier..? ik neem ze morgen wel weer even mee ze liggen in m'n garage en dan neem ik er foto's van, dat moet wat duidelijkheid verschaffen, ik heb het idee dat ze voor een verschillend vloeistof niveau moten zorgen...
Plaats reactie