Vanochtend eerst de ontsteking er maar 's uit gehaald, en ontleed.. (was voor het eerst dat ik de centrifugaal vervroeging ook daadwerkelijk heb bekeken) en alles zag er vrij goed uit, maar aangezien ik altijd het idee had dat de ontsteking in eerste instantie te veel vervroegte heb ik na enig nadenken het veertje van de vauumvervroeger wat strakker gezet, en de puntjes moesten eigenlijk vervangen worden, maar in eerste instantie maar even bij gevijlt...
Starten en lopen op gas, maar op benzine nog steeds geen vooruitgang, nu heb ik nog 2 oude carbs, waarvan bij 1-tje de sproeier ietsje is opgeboord, die sproeier d'r in en ook het boven deel van die carburateur erop, die was namelijk goed, maar het asje van de gasklep was versleten... wat 't ook was ik weet 't niet zeker, maar nu doet ie 't weer !!

Wat ik met 3 carb nog wel zag was dat ik 1 afwijkende vlotter heb (niet gemonteerd) een zwarte die iets kleiner is, en dus een hoger vlotter niveau zou moeten geven, wat is daar t nut van ..?? of hoort die eigenlijk in een andere carb.? ('t gaat om de zenith 28 nu weer zonder acceleratie pompje, maar die andere 2 hebben er wel 1-tje)