Renault, Le Goût du Défi En Entier

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jeffr4
Contacteer:

Renault, Le Goût du Défi En Entier

Bericht: # 141098Bericht jeffr4 »

Als je nog een vrij uurtje hebt........

en niet R4, maar...( alleen al de mooie plaatjes van ) Renault, Le Goût du Défi En Entier

http://www.youtube.com/watch?v=7mvD36rY ... r_embedded

Afbeelding

Losagne Magazine: Zeer interessante video, ook als je geen Frans verstaat, interessant door de geweldige beelden. Ga er maar eens goed voor zitten!
RVIER

Re: Renault, Le Goût du Défi En Entier

Bericht: # 141104Bericht RVIER »

@Jeff

mooie kleur dat lichtblauw, is weer eens wat anders dan dat saaie bleu flic van een aantal van onze forumgenoten (oioi)

fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 141105Bericht R4F6GTX Automaat »

RVIER schreef:... bleu flic ...
Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 141107Bericht jeffr4 »

RVIER schreef:@Jeff

mooie kleur dat lichtblauw, is weer eens wat anders dan dat saaie bleu flic van een aantal van onze forumgenoten (oioi)

fons
Daar wil je toch niet in gezien worden, in die baby-blauwe kleur ! Gelukkig heb ik een stoere mannelijk gendarmerie 041B, daar kun je bij de vrouwtjes mee voor de dagkomen

Ook de gendarmerie zelf hebben die loesje figuren wel door, die in die loser-kleur rondrijden en

Afbeelding

vinden ieder keer weer genoeg reden om ze op de bon te slingeren ( als was het voor die baby-blauwekleur)
Afbeelding

Dus is het beter.....zo znel mogelijk wegwezen en hopelijk heeft niemand je gezien ( in die bb kleur) :lol:
Afbeelding
RVIER

Bericht: # 141111Bericht RVIER »

@Jeff

finaliseert het al een beetje met die blauwe womensmagnet van je? De laatste fotos waren van die rotte onderkant :-)
Wanneer kom je hem showen?

Heb onlangs ook nog aan het chassis linksvoor het driehoekje boven op de balk en wat plaat daaromheen gelast. Het lijkt alsof de stijfheid weer is toegenomen. Minder geluid op de slechte wegen :-)

fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 141115Bericht jeffr4 »

RVIER schreef:met die blauwe womensmagnet van je? De laatste fotos waren van die rotte onderkant :-)
Wanneer kom je hem showen?
Nou, die staat in de winterstalling, dus nog geen blauwtje opgelopen bij het vrouwelijk schoon :D .
Dan is die lichtblauwe uit Lampestad meer actief! Ben onlangs wel naar de Oldtimerbeurs Rosmalen met
de R4 geweest en nu veel te druk met de kitcar Q-Sport.
Ennnn, al de onderdelen voor de ombouw naar de turbo-injectie heb ik gescoord bij een Super5 GTT fanaat, die komen van een wissel blok en had hijzelf deze niet nodig,dus allemaal Renault spul, voelt mijn R4 tje zich goed bij.
Zal weer een aanvulling posten. R4- Life is wunderfull (beer)
roberto
Contacteer:

Bericht: # 141120Bericht roberto »

Ik dacht dat ik dat logo al eens gezien had Jeffrey, in Italië !!

Afbeelding
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 141121Bericht jeffr4 »

Ach ja, klopt,alle gekken schrijven hun namen op deuren en ramen. :D
Dus ja,voor een ander is het dan gauw leuk, mondiale R4 bezigheid,maar .... nu ben ik zelfs bezig metalen
badges te laseren. met dezelfde type letterzetting.ontwerp voor op de achterklep vanwege de injectie en turbo,............... past dan mooi bij metalen Renaut embleem.
...how far can you go :lol:

Afbeelding

Ik heb namelijk het grotere type Renault-badge op de achterklep geplaatst, vanwege o.a. de gaten, die de modernere zwarte vierkante badges nodig hebben en komen de gelaserde. precies zo eruit te zien, zelfde groote en ook met de gelijnde tussenstrepen.... ahhhhh... Life is wunderfull.
Sake

Bericht: # 141126Bericht Sake »

jeffr4 schreef:Ennnn, al de onderdelen voor de ombouw naar de turbo-injectie heb ik gescoord bij een Super5 GTT fanaat
Heb je, je niks laten aansmeren?

D'r zijn namelijk nooit Super 5 GTT's gebouwd met injectie.
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 141135Bericht jeffr4 »

Sake schreef: Heb je, je niks laten aansmeren?
D'r zijn namelijk nooit Super 5 GTT's gebouwd met injectie.
Helemaal gelijk, de Turbo-uitvoeringen van zowel de oer5 AlpineTurbo, als de super5 GTT zijn allemaal in combinatie met een luchtdichte carburateur en netzoals bij de dwarsgeplaatste Super5 1400 injectie in een R4, is er dan ook nog geen imbiciel geweest, die op het idee kwam een moderne turbo op een injectie te frommelen. En gezien de doelstelling, betere vulling,zuiniger rijden, enerzijds en anderzijds ook een low-budget configuratie,dus dan ook het gebruik van bestaande passende-en aan te passen onderdelen, heb ik gezocht naar die van een GTT :
Afbeelding

Het uitlaatspruitstuk van een GTT had ik al gescoord en die heeft de vierkante uitlaatpoorten,maar ook nog de vierkante flens van de oude type Garrett T2 turbo,terwijl de nieuwere type's een driehoek flens hebben, maar ik moet toch een tussenstuk maken met dan de 2 verschillende flensen en kan hierin de lambda geplaatst worden :D
De uitlaat-elbow met downpipe heeft gelukkig nog wel dezelfde bevestigingsvorm( van een Megane past ook!) , dus dat is een kwestie van opschroeven en de downpipe in de R4 aanpassen.

Afbeelding

De compressed airintake is wat kleiner en anders van een carburateur, dus die gaat niet passen op de injectieintake, waarvan ik een kartonnen malletje heb gemaakt.Misschien een tussenstuk, of helemaal nieuw maken

M.a.w. naast de nieuwe turbo, kan ik verder ,met wat aanpassingen, de onderdelen van een GTT gebruiken en voor een paar centen gescoord. :lol:

Voordeel ook met de injectie/electronische brandstofpomp en ECU ,is dat de druk van zowel de brandstof en de turbodruk middels de MAP-sensor optimaal is af te regelen bij eenzelfde compressie verhouding!

Leuk toch...uitproberen,,aanpassen...freubelen.. I love it...R4 life is wunderfull !
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 141156Bericht jeffr4 »

roberto schreef:Ik dacht dat ik dat logo al eens gezien had Jeffrey, in Italië !!
Khittaro, goede italianse vriend, ontmoet in juli 2011 in Frankrijk Thenay met het 50 jarig R4 bestaan
en sindsdien contact gehouden en in 2012 bij hem geweest tijdens de vakantieperiode.Un buon amico. tutta la famiglia è molto ospitale !
jeffr4 schreef:Ach ja, klopt,alle gekken schrijven hun namen op deuren en ramen. :D
Dus ja,voor een ander is het dan gauw leuk, mondiale R4 bezigheid,maar .... nu ben ik zelfs bezig metalen
badges te laseren. met dezelfde type letterzetting.ontwerp voor op de achterklep vanwege de injectie en turbo,............... past dan mooi bij metalen Renaut embleem.
Raar, het is net alsof het weer bepalend is, maar lekker druk ,achter het scherm en wat Apps (Android) en mobile webdesigns ontwerpen en natuurlijk tijd voor de hobby's, waaronder niet te vergeten...de R4 :D

Afbeelding

Voor op de achterkleppie :lol: met het Renault embleem...weet nog niet of ik het onder elkaar zal plaatsen of naast elkaar??....dat zien we wel als ze uit alu zijn gelaserd.
Wat kan het toch leuk zijn...al dat gefreubel.......... make life beautifull and out of the box (roos)

Of in het midden?

Afbeelding
Plaats reactie