Startmotor aan revisie toe?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Startmotor aan revisie toe?
Eergisteren de spaanse F6 combi APK gekeurd bij Mazda RC in de Kleermakersstraat (63) te Velserbroek.
Kost maar 10 euri, en ze zijn niet eens lullig met hun keuringen.
Hoewel ik deze laatste keer de keurmeester niet geheel kon volgen:
Afgekeurd op een paar puntjes, niks moeilijks, maar onder andere op een remslang achter waar canvas zichtbaar zou zijn.
Heb ik er onder gelegen, maar kan ik met niet aan de indruk onttrekken, dat er voor wel, maar achter geen remslangen, maar leidingen op mijn F6 zitten, tot op de rem toe metaal
Je zou zeggen, dat hij zich misschien vergiste met voor, maar nee, want daar beide remslangen ook afgekeurd!
???
Ook wilde mijn anders zo gretige F6 sinds de avond laat voor de keuring niet meer starten zonder extra accu.
Hoopte nog dat ie zich zou bedenken, maar nee hoor, stapt die keurmeester de volgende dag in mijn wagentje, draait de sleutel om, sput sput sputter, nix.
Heb ik hem maar even aangeduwd, goeie binnenkomer .
In elk geval, tijdens het prutsen om de APK puntjes in orde te brengen, merkte ik dat het wagentje steeds moeizamer ging starten.
Dus een dikkere accu erbij, hielp even, daarna weer hetzelfde.
Tot ie zelfs op de accu van een andere auto met draaiende motor niet meer deed dan de motor een paar keer een kwart slag ronddraaien .
Maar eens wat gaan prutsen met de plus van de startkabel direct op de plus van de startmotor, nax.
Massa op de startmotor kon ik niet onderscheiden, te diep weggemoffeld, die startmotor, dus nog niks mee kunnen doen.
Wel de bougies uit het blok, om te kijken of de motor niet vast zit.
Zonder bougies draait de motor netjes rond.
Mocht het geen massaprobleem wezen, what can it be?
De bendix doet keurig zijn werk, daarna beginnen de problemen.
Kan dit het befaamde versleten koolstofborstel probleempje zijn, of zijn er nog ander opties?
Kost maar 10 euri, en ze zijn niet eens lullig met hun keuringen.
Hoewel ik deze laatste keer de keurmeester niet geheel kon volgen:
Afgekeurd op een paar puntjes, niks moeilijks, maar onder andere op een remslang achter waar canvas zichtbaar zou zijn.
Heb ik er onder gelegen, maar kan ik met niet aan de indruk onttrekken, dat er voor wel, maar achter geen remslangen, maar leidingen op mijn F6 zitten, tot op de rem toe metaal
Je zou zeggen, dat hij zich misschien vergiste met voor, maar nee, want daar beide remslangen ook afgekeurd!
???
Ook wilde mijn anders zo gretige F6 sinds de avond laat voor de keuring niet meer starten zonder extra accu.
Hoopte nog dat ie zich zou bedenken, maar nee hoor, stapt die keurmeester de volgende dag in mijn wagentje, draait de sleutel om, sput sput sputter, nix.
Heb ik hem maar even aangeduwd, goeie binnenkomer .
In elk geval, tijdens het prutsen om de APK puntjes in orde te brengen, merkte ik dat het wagentje steeds moeizamer ging starten.
Dus een dikkere accu erbij, hielp even, daarna weer hetzelfde.
Tot ie zelfs op de accu van een andere auto met draaiende motor niet meer deed dan de motor een paar keer een kwart slag ronddraaien .
Maar eens wat gaan prutsen met de plus van de startkabel direct op de plus van de startmotor, nax.
Massa op de startmotor kon ik niet onderscheiden, te diep weggemoffeld, die startmotor, dus nog niks mee kunnen doen.
Wel de bougies uit het blok, om te kijken of de motor niet vast zit.
Zonder bougies draait de motor netjes rond.
Mocht het geen massaprobleem wezen, what can it be?
De bendix doet keurig zijn werk, daarna beginnen de problemen.
Kan dit het befaamde versleten koolstofborstel probleempje zijn, of zijn er nog ander opties?
Laatst gewijzigd door zwergje op zo apr 29, 2012 2:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: Startmotor aan revisie toe?
Serge van die startmotor weet ik niet...(dee 't prima op de sleuteldag..) maar d'r zitten wel remslangen achter hoor... d'r loopt een metalen leiding over de swingarm..(meestal is die nog van staal.. ) waarna met een slang het bewegende deel wordt overbrugt, en dan weer met metalen leiding verder tot aan de remdrukverdeler...
Re: Startmotor aan revisie toe?
Lijkt me stug dat je achter geen remslangen hebt; dat kan alleen als je een starre achteras hebt (vastgelast schokdemper of zo Het zijn korte slangetjes (25 cm) die een u-knikje maken vanaf een oog aan de bovenkant van de zwingarmen naar een oog op je chassis.
Startmotor: klinkt als versleten koolborstels, ja. Eventueel in combinatie met versleten lagers. Startmotor is uit te bouwen zonder het blok te lichten en zonder het spruitstuk los te maken: hij zit met 3 bouten in de versnellingsbak los, verder moet je nog de motorsteun die eromheen valt losmaken en ook de stuurstang, anders krijg je hem er niet uit gemanouvreerd. Mocht je de startmotor er dan nog nét niet uikrijgen: even een krikje onder je motorblok om het blok wat te lichten in de rubbers. Werkte bij mijn F6 prima en als je het eenmaal door hebt is het een klusje van een half uur. Revisie wijst zichzelf en is goed te doen.
Startmotor: klinkt als versleten koolborstels, ja. Eventueel in combinatie met versleten lagers. Startmotor is uit te bouwen zonder het blok te lichten en zonder het spruitstuk los te maken: hij zit met 3 bouten in de versnellingsbak los, verder moet je nog de motorsteun die eromheen valt losmaken en ook de stuurstang, anders krijg je hem er niet uit gemanouvreerd. Mocht je de startmotor er dan nog nét niet uikrijgen: even een krikje onder je motorblok om het blok wat te lichten in de rubbers. Werkte bij mijn F6 prima en als je het eenmaal door hebt is het een klusje van een half uur. Revisie wijst zichzelf en is goed te doen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Startmotor aan revisie toe?
Ja niet dat spruitstuk eraf halen daar zit net een nieuwe pakking tussen toch ?
Re: Startmotor aan revisie toe?
Ja, zit inderdaad net een nieuwe pakking tussen.
Ga nog een keer op zoek naar die remslangetjes achter, dank je.
Ga nog een keer op zoek naar die remslangetjes achter, dank je.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: Startmotor aan revisie toe?
Ik zag je auto nog staan op de ndsmwerf met koninginnedag. Is het inmiddels gelukt allemaal?
Groeten, Thijs
Groeten, Thijs
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Re: Startmotor aan revisie toe?
Hoi Thijs
Andere startmotor zit erin, nieuwe accu, nog een paar kleinigheden en dan op naar de herkeuring.
Nog leuke dingen gedaan op NDSM?
groet, Serge
Andere startmotor zit erin, nieuwe accu, nog een paar kleinigheden en dan op naar de herkeuring.
Nog leuke dingen gedaan op NDSM?
groet, Serge
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper