Hee Willem en Roberto,
Dat ik geen verdunner heb is domweg omdat ik nog nooit eerder met 2k lak heb gespoten (op de primers na dan) en dus niet weet hoe dat opdroogt etc. en wat normaal is. Het is dus wel heel handig dat jullie me dit nu vertellen. 1k lak heb ik altijd redelijk dun omdat het dan mooi vloeit. De kunst is dan natuurlijk om te zorgen dat de boel niet gaat lopen, maar dat heb ik ondertussen wel onder de knie.
Ik zou dus wel verdunner moeten gebruiken. Nog suggesties waar dat vandaan moet komen? Heb begrepen dat dat niet gewoon thinner is toch?
Aangaande mijn spuitapparatuur. Ik heb de beschikking over een enorme compressor met een best reservoir (we praten over iets van 160 liter ofzo?). Werkdruk zit op 8 bar geloof ik. Hoe dan ook, ik gebruik een reduceerventiel. Ook zit er een vochtvanger tussen. Ik ga ook nog (als ik m kan vinden) een zogenaamde deeltjesvanger kopen, die zou ook stof e.d. uit de lucht halen alvorens het de spuit in gaat.
Daarnaast heb ik 3 spuiten die ik kan gebruiken. Eéntje is een goedkope, die overigens wel mooi spuit. De andere is een duurdere met regelventiel etc. Mijn ouders hebben dan nog een derde met bovenbeker. Deze zat bij een set luchtapparatuur maar is geloof ik niet per se een goedkope (heeft ook een regelventiel etc.), hij hapert alleen weleens wat, hoe dat komt weet ik niet (denk doordat de luchttoevoer in de beker dan wat hapert). Deze laatste is overigens van Airpress en is inderdaad een low pressure, high volume spraygun. Ik denk er nog even over na welke ik ga gebruiken. Watvoor lak het is weet ik niet. Ik zal eens kijken of er iets op de pot staat en anders eens met de verkoper bellen (Bischoff uit Groningen).
Voor de rest maak ik de condities zo goed als mogelijk. Geen wind, vloer stofzuigen en nat maken, afgesealde ruimte, ventilatie etc. etc.
En Willem, ik heb eerst geplamuurd op kaal metaal, dan 2k epoxyprimer aangebracht over die hele vlakken, dit opgeschuurd met 400 en daarna de surfacer aangebracht. Ik moet zeggen dat die laatste laag heel erg ruw is geworden, maar dat zal dan wel komen doordat ik geen verdunner heb gebruikt. Hoe dan ook, dit ga ik donderdag en vrijdag (en eventueel een deel van zaterdag) opschuren en dan zaterdag de eindlaag aanbrengen. Hoe dan ook, die auto moet ook een keer af

.
Meer tips en wijsheid is altijd welkom, als ik maar een beslissing maak over hoe ik het ga doen voor zaterdag

.
Bedankt!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).