Opknappen van een R4 uit 1993
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
Condensator in goede conditie?
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
3X check..Mark4GTL schreef:vacuumvervroeging goed?
ontsteking staat goed?
contactpuntjes goed afgesteld?
Condensator is ook goed...
Pa denkt dat het een benzine probleem is. Om uit te sluiten dat het iets met de benzinetank was hebben we een slang vanaf de benzinepomp in een jerrycan verse benzine gehangen, maar dat hielp ook niet. De vlotterkamer is wel steeds gevuld met benzine, maar als je gas geeft duurt het even voordat er meer benzine uitkomt. Volgend weekend gaan we de benzinepomp bekijken.
Hij slaat wel aan, maar blijft niet lang lopen. Als er gechoked word of gas gegeven slaat die ook af...
Savane 1993 =D
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
Dus hoogstwaarschijnlijk WEL de benzinepomp!
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
Waarschijnlijk.. Zijn die nieuw te krijgen hier in NL ? Ik heb ze bij melun/franzose op de site zien staan.
Liggen er in het magazijn wellicht nog nieuwe??
Liggen er in het magazijn wellicht nog nieuwe??
Savane 1993 =D
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
probeer Harry Velthuis eens en anders de onderdelen boer in de buurt.
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
Ik heb de benzinepomp uit elkaar gehaald (deksel eraf) membraam was niet stuk. Ventielen deden het ook. Nadat ik het spul heb schoongemaakt, weer terug in elkaar en het lijkt beter... Van t weekend maar weer even goed afstellen... word vervolgd...
Savane 1993 =D
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
Gisteravond het spulletje afgesteld. Opvallend is dat de motor soms, geheel willekeurig, een slag goed loopt en dan weer een tijdje niet. Het lijkt alsof er niet continue benzine word verneveld.
Onderin de vlotterkamer zitten 2 schroefjes met een dekseltje, daarachter zitten de hoofdsproeiers? Probleem is.. der is ooit iemand zo slim geweest om 1 van die schroefjes dol te draaien.. dus dat word nog een leuk klusje om los te halen. Als dat het niet is dan weet ik het ook niet meer...
Een nieuwe carb is trouwens nog best prijzig.. Hopelijk kan ik aan een goede gebruikte komen van iemand in de buurt.
Onderin de vlotterkamer zitten 2 schroefjes met een dekseltje, daarachter zitten de hoofdsproeiers? Probleem is.. der is ooit iemand zo slim geweest om 1 van die schroefjes dol te draaien.. dus dat word nog een leuk klusje om los te halen. Als dat het niet is dan weet ik het ook niet meer...
Een nieuwe carb is trouwens nog best prijzig.. Hopelijk kan ik aan een goede gebruikte komen van iemand in de buurt.
Savane 1993 =D
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
heb hier wel een aantal carbs liggen.
welke zoek je?
welke zoek je?
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
- Vincentvanassen
- Berichten: 45
- Lid geworden op: di apr 20, 2010 3:33 pm
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
Hoi Gijs,
Allereerst m'n complimenten voor de restauratie die je hebt gedaan ziet er puik uit!
Bij onze vier bleek de restrictie die in het slangetje zit die van je inlaatspruitstuk naar het t-stukje loopt, dat tussen je carterontluchting en je carburateur zit, te missen. Hierdoor liep de auto niet stationair en gaf geen 'constant' mengsel. Heb je al eens gekeken of bij jou de restrictie erin zit? Het is een plasticen cylindertje verstopt in je slang met aan een kant een bijna dichte kant (zit een gaatje van ongeveer 1mm doorsnee in). Testen of het daar aan ligt kan door je vinger of in mijn geval tijdelijk een m8 boutje op/in het uiteinde van de slang te drukken. Als je motortje dan goed loopt dan weet je voldoende. Harry Velthuis moet nog wel een aantal restricties hebben liggen, door hem kwam ik er overigens ook achter dat bij ons de restrictie miste.
Succes ermee en alvast veel rijplezier!
Groet Vincent
Allereerst m'n complimenten voor de restauratie die je hebt gedaan ziet er puik uit!
Bij onze vier bleek de restrictie die in het slangetje zit die van je inlaatspruitstuk naar het t-stukje loopt, dat tussen je carterontluchting en je carburateur zit, te missen. Hierdoor liep de auto niet stationair en gaf geen 'constant' mengsel. Heb je al eens gekeken of bij jou de restrictie erin zit? Het is een plasticen cylindertje verstopt in je slang met aan een kant een bijna dichte kant (zit een gaatje van ongeveer 1mm doorsnee in). Testen of het daar aan ligt kan door je vinger of in mijn geval tijdelijk een m8 boutje op/in het uiteinde van de slang te drukken. Als je motortje dan goed loopt dan weet je voldoende. Harry Velthuis moet nog wel een aantal restricties hebben liggen, door hem kwam ik er overigens ook achter dat bij ons de restrictie miste.
Succes ermee en alvast veel rijplezier!
Groet Vincent
http://www.green4ward.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.twitter.com/green4ward" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
Hallo Vincent,
Ik heb het bekeken, maar de restrictor zit er gewoon tussen.. Toch bedankt voor de tip!
Mark, ik zoek een Zenith 28IF, maar ik hoor binnenkort of r4 rijders hier in de buurt er nog 1 over hebben. Dat is net zo makkelijk... Als ze niks hebben weet ik je te vinden!
2 mogelijkheden nog die ik van t weekend ga proberen.
- op aanraden van mark, bakje benzine boven de carb houden en slangetje meteen naar de carb, niet langs de benzinepomp. Kijken oftie dan beter loopt.
- plaatsen van een andere carb, die ik hopelijk morgen of overmorgen op kan halen...
Ik heb het bekeken, maar de restrictor zit er gewoon tussen.. Toch bedankt voor de tip!
Mark, ik zoek een Zenith 28IF, maar ik hoor binnenkort of r4 rijders hier in de buurt er nog 1 over hebben. Dat is net zo makkelijk... Als ze niks hebben weet ik je te vinden!
2 mogelijkheden nog die ik van t weekend ga proberen.
- op aanraden van mark, bakje benzine boven de carb houden en slangetje meteen naar de carb, niet langs de benzinepomp. Kijken oftie dan beter loopt.
- plaatsen van een andere carb, die ik hopelijk morgen of overmorgen op kan halen...
Savane 1993 =D
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
mocht je er nou nog een safari van willen maken kan ik je nog wel aan de strips helpen die op de deuren en spatborden horen.
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
bedankt voor het aanbod Ap! Ik zal er eens over nadenken. Voorlopig vind ik het belangrijker dat het motortje goed loopt.. Het eind van deze maand loopt de schorsing af.. zou fijn zijn als er dan APK op het wagentje zit.
Savane 1993 =D
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
Dames en heren!
De carburateur is vandaag helemaal uit elkaar geweest, toen opnieuw in elkaar gezet met andere (nieuwe) vlotterkamerpakking. Maakte niks uit. Liep nogsteeds slecht.
Toen de ontsteking op tijd gesteld, liep als een zonnetje
wel de carburateur nog even goed afgesteld, ging ook even goed. Maar.. toen begon die ineens weer te horten en te stoten en slaat die af. Nu loopt die weer slecht...
Rara... wat is het...???
De carburateur is vandaag helemaal uit elkaar geweest, toen opnieuw in elkaar gezet met andere (nieuwe) vlotterkamerpakking. Maakte niks uit. Liep nogsteeds slecht.
Toen de ontsteking op tijd gesteld, liep als een zonnetje

Rara... wat is het...???
Savane 1993 =D
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
Is het schroefje dat de contactpuntjes op de juiste afstand houdt nog goed?
trilt die misschien los? Vervang deze eens,
hele domme vraag (of vragen) mischien, maar heb het zelf gezien bij een ander.
Zitten de bougiekabels wel "vastgeklikt" op de bougies, dat die niet zo af en toe geen contact maken
eventueel kijken of het "klikdeel" (bovenste deel, daar waar de kabel op komt te zitten) van de bougie wel aangedraaid zit op de rest.
zit de verdelerkap goed om? Dat de uitsparing van de ontsteking overeenkomt met het uitstulpsel aan de binnenkant van de kap.
trilt die misschien los? Vervang deze eens,
hele domme vraag (of vragen) mischien, maar heb het zelf gezien bij een ander.
Zitten de bougiekabels wel "vastgeklikt" op de bougies, dat die niet zo af en toe geen contact maken
eventueel kijken of het "klikdeel" (bovenste deel, daar waar de kabel op komt te zitten) van de bougie wel aangedraaid zit op de rest.
zit de verdelerkap goed om? Dat de uitsparing van de ontsteking overeenkomt met het uitstulpsel aan de binnenkant van de kap.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: Opknappen van een R4 uit 1993
kijk eens of de bedrading van en naar de bobine en de ontsteking wel allemaal goed vastzitten! oogjes/schuifjes e.d!
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!