Geluid in de kilometerteller
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Geluid in de kilometerteller
Ik denk dat het moment daar is om wat hulp te vragen.
Sinds korte tijd hoor ik een ratelend geluid uit m'n dashboard komen. Na wat onderzoek en wat duwen en trekken aan de kilometertellerkabel blijkt het probleem dus in de teller te zitten. De kilometerteller/ snelheidsmeter doet het verder goed, het is alleen een enorme herrie bij 80 km per uur.
Nou wil ik proberen de kilometerteller uit te bouwen maar schiet ik hier iets mee op? Ik bedoel, kan ik dan ook in die teller kijken wat er aan de hand is en er misschien iets aan doen?
Of zit ik dan meteen aan een nieuwe meter?
Sinds korte tijd hoor ik een ratelend geluid uit m'n dashboard komen. Na wat onderzoek en wat duwen en trekken aan de kilometertellerkabel blijkt het probleem dus in de teller te zitten. De kilometerteller/ snelheidsmeter doet het verder goed, het is alleen een enorme herrie bij 80 km per uur.
Nou wil ik proberen de kilometerteller uit te bouwen maar schiet ik hier iets mee op? Ik bedoel, kan ik dan ook in die teller kijken wat er aan de hand is en er misschien iets aan doen?
Of zit ik dan meteen aan een nieuwe meter?
My Little Tanky + Comme ci, Comme ça
Re: Geluid in de kilometerteller
Heb ik ook..,
alleen bij koud weer...

alleen bij koud weer...
zal wel droog zijn,
buitenkabel losmaken van de teller, binnenkabel met tangetje eruit trekken. beetje invetten of olieen en weer monteren.
vr gr Fons
buitenkabel losmaken van de teller, binnenkabel met tangetje eruit trekken. beetje invetten of olieen en weer monteren.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Heb ik sinds gister ook. Behoorlijk hard gierend geluid uit de teller. Ik denk niet aan de kabel. Het lijkt er meer op dat iets vast gevroren zit in de teller. De wijzer tolde op gegeven moment 3 of meer keer in de rondte. Naarmate de motor warmer wordt lijkt het over te gaan.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Tweety schreef:Heb ik ook..,![]()
alleen bij koud weer...
Het geluid is inderdaad begonnen toen het buiten kouder werd, en hoe harder je rijdt hoe harder en hoger het geluid.Okido schreef:Heb ik sinds gister ook. Behoorlijk hard gierend geluid uit de teller. Ik denk niet aan de kabel. Het lijkt er meer op dat iets vast gevroren zit in de teller. De wijzer tolde op gegeven moment 3 of meer keer in de rondte. Naarmate de motor warmer wordt lijkt het over te gaan.
Ik zal morgen eens proberen of ik de kabel los kan krijgen en de boel vervolgens smeren.RVIER schreef:zal wel droog zijn,
vr gr Fons
Ik zag vanochtend dat het uiteinde van KM-kabel vastgevroren zat aan de teller. Na losschroeven en losrukken en siliconeninjectie, lijkt het weer te werken zonder ratels en gieren.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
'k Heb het vandaag ook maar even aangepakt.
Na wat zoeken, schroeven losdraaien en wat sloopwerk, heb ik een beetje Molykote spray ín de meter gespoten. Het gepiep en geratel is er helemaal af en ....... ik heb weer wat opgestoken van deze sessie
!
Na wat zoeken, schroeven losdraaien en wat sloopwerk, heb ik een beetje Molykote spray ín de meter gespoten. Het gepiep en geratel is er helemaal af en ....... ik heb weer wat opgestoken van deze sessie