R4 GTT-conversie

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Ron

Bericht: # 10338Bericht Ron »

En we blijven enthousiast.
Ik heb een blok uit een R11-Turbo aangeboden gekregen. Is dat een beetje hetzelfde als een 5GTT? Schijnt dat de uitlaat ná de turbo anders is en de intercooler ook. Is dat bezwaarlijk?
En wat kom ik als ergste struikelblok tegen bij de conversie? Stuurstang? Wat moet ik vantevoren weten? En wat was dat ook alweer met die ontsteking van een 4 op een dergelijk blok?
Ã
Folkert

Bericht: # 10342Bericht Folkert »

sterker nog: dat blok is hetzelfde als die van een gtt... Dat wordt schutborden verzagen... Het gaat wel harder dan die van een AT, maar ik zou dr niet aan beginnen...
Folkert

Bericht: # 10343Bericht Folkert »

kan ook zijn omdat ik lui ben...
marcel

Bericht: # 10359Bericht marcel »

vor het plaatsen van dat blok moet je het schutbord inderdaat verzagen en de kachelbak ook kleiner maken.
ik heb het stuurhuis ook helemaal naar links verplaatst gaten in het stuurhuis uitvijlen verder moet je binnen in de auto de stuurkolom ook iets verplaatsen en dan kan je net langs het inlaatspruitstuk.
ook moet je onder in het chassis wat meer ruimte maken voor de poelie dit zijn een paar aanpassingen die me zo te binnen schieten.
dit is een hoop werk maar wel de moeite waard.
Folkert

Bericht: # 10360Bericht Folkert »

Goed, dat laatste is dan in ieder geval wel weer waar!
Gast

Bericht: # 10398Bericht Gast »

De motorsteunen blijven wel op de goede plek? Ik heb het dan over de zijkanten en de voorkant.
Moet daar nog iets aan gebeuren of past dat allemaal in één keer? We gaan er van uit dat ik een bak van een 4 ga gebruiken (om te beginnen).
Ron

Bericht: # 10399Bericht Ron »

Bovenstaande no-name was ik, parrrdon.
Folkert

Bericht: # 10418Bericht Folkert »

Ik weet in ieder geval niet hoe het blok in een 11 of 5gtt is opgehangen.
marcel

Bericht: # 10437Bericht marcel »

de motorsteunen van een 5gtt blijven op de zelfde plaats zitten .
de versnellings pook past ook niet meer hier moet je gewoon een verhoging in maken.
tevens heb ik het luchtfilter onder het spat bord gezet.
ook moet je de bocht van de uitlaat die aan de turbo zit een halve slag draaien zodat deze naar voren wijst de uitlaat kan dan precies tussen de versnellingsbak en het chassis door.
Folkert

Bericht: # 10479Bericht Folkert »

Het klinkt allemaal gemakkelijk. (lees: go for it!)
Ron

Bericht: # 11775Bericht Ron »

Als het goed is ga ik zondag 24 november een GTT blok halen inclusief alle spulletjes, na een tip. Menno, bedankt! Bleek de goedkoopste na lang shoppen dus dan moet ik het maar een keer doen in plaats van denken.
Zo dan, ik heb nog nooit goed gelast, maar gaten slijpen kan ik wel. Schutbord verzagen dus want ik ga de riemenboel lekker laten zitten.
Marcel, of wie het nog meer weet : dat verhaal van die stuurstang, geldt dat ook als je het motorblok een stukje omhoog zou maken zodat de stang onder het spruitstuk doorkan? Het is dan wel anders dan een 5AT (waar dat wel kan), maar het hele stuurmechanisme verplaatsen smaakt nu al niet lekker. En kruiskoppelingetjes maken? Wat was daar ook alweer niet goed aan?
marcel

Bericht: # 11809Bericht marcel »

de stuurstang verplaatsen door een kruiskoppeling is wel de beste oplossing
ik ga dit zelf ook doen omdat hij toch nog tegen het inlaat spruitstuk blijft aanlopen
ik zou de motor niet omhoog zetten omdat je dan nog meer problemen krijgt met de versnellings pook plus dat dan de motorkap niet meer dicht kan.
Goof

Bericht: # 11811Bericht Goof »

en het zwaartepunt van de auto hoger komt te liggen
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron

Bericht: # 11865Bericht Ron »

Desnoods plaats ik de kap hoger. Hoeveel kom je tekort bij die stuurstang? Hoeveel moet hij omhoog?
Plaats reactie