R4 GTT-conversie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
En we blijven enthousiast.
Ik heb een blok uit een R11-Turbo aangeboden gekregen. Is dat een beetje hetzelfde als een 5GTT? Schijnt dat de uitlaat ná de turbo anders is en de intercooler ook. Is dat bezwaarlijk?
En wat kom ik als ergste struikelblok tegen bij de conversie? Stuurstang? Wat moet ik vantevoren weten? En wat was dat ook alweer met die ontsteking van een 4 op een dergelijk blok?
Ã
Ik heb een blok uit een R11-Turbo aangeboden gekregen. Is dat een beetje hetzelfde als een 5GTT? Schijnt dat de uitlaat ná de turbo anders is en de intercooler ook. Is dat bezwaarlijk?
En wat kom ik als ergste struikelblok tegen bij de conversie? Stuurstang? Wat moet ik vantevoren weten? En wat was dat ook alweer met die ontsteking van een 4 op een dergelijk blok?
Ã
vor het plaatsen van dat blok moet je het schutbord inderdaat verzagen en de kachelbak ook kleiner maken.
ik heb het stuurhuis ook helemaal naar links verplaatst gaten in het stuurhuis uitvijlen verder moet je binnen in de auto de stuurkolom ook iets verplaatsen en dan kan je net langs het inlaatspruitstuk.
ook moet je onder in het chassis wat meer ruimte maken voor de poelie dit zijn een paar aanpassingen die me zo te binnen schieten.
dit is een hoop werk maar wel de moeite waard.
ik heb het stuurhuis ook helemaal naar links verplaatst gaten in het stuurhuis uitvijlen verder moet je binnen in de auto de stuurkolom ook iets verplaatsen en dan kan je net langs het inlaatspruitstuk.
ook moet je onder in het chassis wat meer ruimte maken voor de poelie dit zijn een paar aanpassingen die me zo te binnen schieten.
dit is een hoop werk maar wel de moeite waard.
de motorsteunen van een 5gtt blijven op de zelfde plaats zitten .
de versnellings pook past ook niet meer hier moet je gewoon een verhoging in maken.
tevens heb ik het luchtfilter onder het spat bord gezet.
ook moet je de bocht van de uitlaat die aan de turbo zit een halve slag draaien zodat deze naar voren wijst de uitlaat kan dan precies tussen de versnellingsbak en het chassis door.
de versnellings pook past ook niet meer hier moet je gewoon een verhoging in maken.
tevens heb ik het luchtfilter onder het spat bord gezet.
ook moet je de bocht van de uitlaat die aan de turbo zit een halve slag draaien zodat deze naar voren wijst de uitlaat kan dan precies tussen de versnellingsbak en het chassis door.
Als het goed is ga ik zondag 24 november een GTT blok halen inclusief alle spulletjes, na een tip. Menno, bedankt! Bleek de goedkoopste na lang shoppen dus dan moet ik het maar een keer doen in plaats van denken.
Zo dan, ik heb nog nooit goed gelast, maar gaten slijpen kan ik wel. Schutbord verzagen dus want ik ga de riemenboel lekker laten zitten.
Marcel, of wie het nog meer weet : dat verhaal van die stuurstang, geldt dat ook als je het motorblok een stukje omhoog zou maken zodat de stang onder het spruitstuk doorkan? Het is dan wel anders dan een 5AT (waar dat wel kan), maar het hele stuurmechanisme verplaatsen smaakt nu al niet lekker. En kruiskoppelingetjes maken? Wat was daar ook alweer niet goed aan?
Zo dan, ik heb nog nooit goed gelast, maar gaten slijpen kan ik wel. Schutbord verzagen dus want ik ga de riemenboel lekker laten zitten.
Marcel, of wie het nog meer weet : dat verhaal van die stuurstang, geldt dat ook als je het motorblok een stukje omhoog zou maken zodat de stang onder het spruitstuk doorkan? Het is dan wel anders dan een 5AT (waar dat wel kan), maar het hele stuurmechanisme verplaatsen smaakt nu al niet lekker. En kruiskoppelingetjes maken? Wat was daar ook alweer niet goed aan?
de stuurstang verplaatsen door een kruiskoppeling is wel de beste oplossing
ik ga dit zelf ook doen omdat hij toch nog tegen het inlaat spruitstuk blijft aanlopen
ik zou de motor niet omhoog zetten omdat je dan nog meer problemen krijgt met de versnellings pook plus dat dan de motorkap niet meer dicht kan.
ik ga dit zelf ook doen omdat hij toch nog tegen het inlaat spruitstuk blijft aanlopen
ik zou de motor niet omhoog zetten omdat je dan nog meer problemen krijgt met de versnellings pook plus dat dan de motorkap niet meer dicht kan.