Panne
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Panne
Ik wilde vanmiddag wegrijden (vanmorgen deed ie het nog), deed de GTL het niet meer. Of in ieder geval niet naar behoren.
-Hij wilde niet starten zonder de choke voluit (terwijl hij normaal met deze temperaturen zonder choke start);
-In zijn 1 en 2 viel de motor uit, behalve met choke voluit aan;
-De choke klonk alsof ik vol gas gaf.
Na 100 m te hebben gereden met hangen en wurgen maar even een blik onder de motorkap geworpen. Het expansievat vd koelvloeistof was helemaal leeg! Ergens een flink lek dus? Ik heb het zo'n 2 weken geleden nog wel gecontroleerd.
Na het bijvullen vd koelvloeistof vertoont hij nog steeds dezelfde kuren. Iemand enig idee wat er beschadigd kan zijn?
-Hij wilde niet starten zonder de choke voluit (terwijl hij normaal met deze temperaturen zonder choke start);
-In zijn 1 en 2 viel de motor uit, behalve met choke voluit aan;
-De choke klonk alsof ik vol gas gaf.
Na 100 m te hebben gereden met hangen en wurgen maar even een blik onder de motorkap geworpen. Het expansievat vd koelvloeistof was helemaal leeg! Ergens een flink lek dus? Ik heb het zo'n 2 weken geleden nog wel gecontroleerd.
Na het bijvullen vd koelvloeistof vertoont hij nog steeds dezelfde kuren. Iemand enig idee wat er beschadigd kan zijn?
Re: Panne
Loopt de motor nog? zoja laat hem stationair draaien tot hij warm is dan knijp je in de dikke slang boven de radiateur deze moet je tussen duim en wijsvinger makkelijk samen kunnen knijpen, leg dan een doek over het expantie vat en draai de dop voorzichtig los kijk of er luchtbellen uit de voeistof komt, als dat zo is en de slang kun je niet samen knijpen heb ik het sterkste vermoeden dat de koppakking stuk is.
Zijn je V-snaren nog wel heel, hiervan gaat je motor ook koken en bokken, de accu laad niet op en starten is een hel.
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
@
is de slang van de carburateur naar het spruistuk nog op zijn plaats? Ik vermoed dat deze losgeraakt is of gescheurd. de motor trekt dan volop valse lucht en vertoont de genoemde symptomen.
Koelvloelvloeisofverlies hoeft hier niets mee te maken te hebben (maar het kan wel). Vatje bijvullen en even ontluchten op het hoogste punt met de verwarming open.
Ben benieuwd!
vr gr Fons
is de slang van de carburateur naar het spruistuk nog op zijn plaats? Ik vermoed dat deze losgeraakt is of gescheurd. de motor trekt dan volop valse lucht en vertoont de genoemde symptomen.
Koelvloelvloeisofverlies hoeft hier niets mee te maken te hebben (maar het kan wel). Vatje bijvullen en even ontluchten op het hoogste punt met de verwarming open.
Ben benieuwd!
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Altijd een goeie vraag... check alle slangbevestigingen...knijp ook ff in de bovenslang en luister of je ergens een lek hoort... mocht je niks vinden, blijf er goed op letten...roberto schreef:Maar waarom verloor hij nu koelvloeistof?

Ik heb het slangetje vervangen. Hij doet het echter nog steeds niet. De motor valt uit zonder choke.
Er zit ook bruine smurrie in de oliedop. Duidt dat op een lekke koppakking? Of moet het echt witachtig zijn? Het zou ook het koelwaterverlies verklaren.
Er zit ook bruine smurrie in de oliedop. Duidt dat op een lekke koppakking? Of moet het echt witachtig zijn? Het zou ook het koelwaterverlies verklaren.
Mij klinkt het als een duidelijk gevalletje koppakking. Koelvloeistof komt in de cilinders, maar lekt ook vaak door naar de olie kanalen. Je krijgt dan koelvloeistof in olie. Maar het meeste van de koelvloeistof zal door de uitlaat veloren gaan. Had je geen witte wolken uitlaatgas?
Vergeet niet na reparatie de motorolie te vervangen.
Succes
Vergeet niet na reparatie de motorolie te vervangen.
Succes
Helaas sinds kort R4 loos
-
- Contacteer:
kijk je carburateur ook even goed na
zelfde gehad (koelvloeistof was nog normaal)
bleek dat bij mij de carb smerig en verstopt was.
even demonteren, alles loshalen en schoonmaken en weer in elkaar zetten en alles deed het weer prima.
even demonteren, alles loshalen en schoonmaken en weer in elkaar zetten en alles deed het weer prima.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Oldtimeridioot...
Ik heb hem vervangen voor een benzineslangetje. Zelfde diameter, iets langer zodat ie geen knik maakt. Zou geen probleem moeten zijn toch?Tweety schreef:Waardoor heb je het slangetje vervangen ?? moet wel een restrictie in zitten hoor... anders doet ie het nog niet....
Had jij ook prut in je oliedop?Mark4GTL schreef:kijk je carburateur ook even goed na
-
- Contacteer:
beetje mayo...
auto daarna weer goed losgetrokken en warm laten worden.
auto daarna weer goed losgetrokken en warm laten worden.
Automobielen:
Oldtimeridioot...
Oldtimeridioot...
-
Heb je de restrictie er ook weer ingedaan, vraagt Tweety. Goede vraag...ferdinand schreef:Ik heb hem vervangen voor een benzineslangetje. Zelfde diameter, iets langer zodat ie geen knik maakt. Zou geen probleem moeten zijn toch?Tweety schreef:Waardoor heb je het slangetje vervangen ?? moet wel een restrictie in zitten hoor... anders doet ie het nog niet....
Staat je carburateur wel goed vast?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Wat is de restrictie, hoe ziet dat er uit en waar kan ik hem vinden?R4F6GTX Automaat schreef:Heb je de restrictie er ook weer ingedaan, vraagt Tweety. Goede vraag...ferdinand schreef:Ik heb hem vervangen voor een benzineslangetje. Zelfde diameter, iets langer zodat ie geen knik maakt. Zou geen probleem moeten zijn toch?Tweety schreef:Waardoor heb je het slangetje vervangen ?? moet wel een restrictie in zitten hoor... anders doet ie het nog niet....
Staat je carburateur wel goed vast?
Wanneer staat de carburateur goed vast?