Mijn r4'tje (850 cc uit 1984), is inmiddels geheel in orde. Raampjes eruit gehad, e.a. uitgeslepen en nieuw plaatwerk ingelast, de deurrubbers vervangen. Ook heb ik twee doorgeroeste plekken (achteraf ontdekt onder een keurig op zijn "Frans" aangebracht glasvezelmatje), deze bevonden zich onder de bodem links en rechts ter hoogte van de beide torsiestangen. Ik heb alle slechte plaatwerk eruit geslepen en er netjes nieuw plaatwerk in gelast. Vervolgens een stuurkogel, fuseekogel, alle hoesjes van de overige kogels en beide aandrijfashoezen, vervangen. Alles is dus zo'n beetje uit elkaar geweest. So far, so good.
Er is nu echter iets "vreemds" aan de hand bij het inveren van de linker kant.
Als de auto (na enige tijd stilstand
![(omg)](./images/smilies/omg.gif)
) vér inveert hoor je een "knok", dit blijft zich daarna voordoen ook bij licht inveren
![(ehh)](./images/smilies/eh.gif)
totdat je de auto weer stilzet.
Ik kan absoluut niets ontdekken
![(uhm)](./images/smilies/y0.gif)
, er zit nergens speling op, de uitlaat zit ook goed bevestigd en komt nergens tegenaan. Ook de handrem(kabels) veroorzaken dit geluid niet. De motorophanging is ook volledig O.K.
Kan het een van de geleidings/bevestigingspunten zijn van de torsiestaafvering onder de vloer, of een rubber van de linker stabilisatorstang?
Herkent iemand dit? Ik heb verder geen idee waar dit vandaan kan komen....