V-snaar
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
als je voor de auto staat, zit ie rechts op het blok (bij een 1108 cc dan)
Volg gewoon de snaar en je zult zien dat 1 van de poelies (die wieltje van verschillende grootte waarover de snaar loopt), de kleinste, eigenlijk nergens anders aan vast zit als aan een stuk metaal. Aan dit stuk metaal zit op het einde een lange bout. Als je nou de borgbout los draaid, dat is de bout die door het geheel doorloopt en in het blok vast zit en je draaid vervolgens aan die lange bout, dan komt er meer spanning te staan op je snaar, dat zit je vanzelf wel gebeuren.
Draai de snaar dan zo strak aan dat ie niet meer piept. Draai hem niet te strak, want dat is erg slecht voor je lagers. Sterker nog, een beetje piepen direct na het starten kan geen kwaad, immers een v-snaar kost bijna niets en je lagers wel.
Volg gewoon de snaar en je zult zien dat 1 van de poelies (die wieltje van verschillende grootte waarover de snaar loopt), de kleinste, eigenlijk nergens anders aan vast zit als aan een stuk metaal. Aan dit stuk metaal zit op het einde een lange bout. Als je nou de borgbout los draaid, dat is de bout die door het geheel doorloopt en in het blok vast zit en je draaid vervolgens aan die lange bout, dan komt er meer spanning te staan op je snaar, dat zit je vanzelf wel gebeuren.
Draai de snaar dan zo strak aan dat ie niet meer piept. Draai hem niet te strak, want dat is erg slecht voor je lagers. Sterker nog, een beetje piepen direct na het starten kan geen kwaad, immers een v-snaar kost bijna niets en je lagers wel.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
idd. Eerst uitzoeken welke snaar piept. De dynamosnaar is een stukkie makkelijker. Bij droog weer een paar druppels water op de dynamoriem>>piepen?>>fijn! Scheelt werk. Draai de grote bout onder de dynamo een paar slagen los (Met twee sleutels>bout&moer) Draai aan de bovenkant het boutje-moertje los dat door dat plaatje met die sleuf zit. Trek je dynamo naar achteren en zet deze laatste bout-moer weer vast. (Twee paar handen is soms makkelijk in dit geval) Als laatste die grote bout en moer onder de dynamo weer vast.
Even voor de duidelijkheid onder ons: een bout is zo'n ding met draadeind eraan, een moer is zo'n ding wat je erop draait, deze laatste heeft dus schroefdraad aan de binnenkant...
Even voor de duidelijkheid onder ons: een bout is zo'n ding met draadeind eraan, een moer is zo'n ding wat je erop draait, deze laatste heeft dus schroefdraad aan de binnenkant...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Eh... Nee...Op 2002-11-17 13:45, schreef Da-Goof:
als je voor de auto staat, zit ie rechts op het blok (bij een 1108 cc dan)
Volg gewoon de snaar en je zult zien dat 1 van de poelies (die wieltje van verschillende grootte waarover de snaar loopt), de kleinste, eigenlijk nergens anders aan vast zit als aan een stuk metaal. Aan dit stuk metaal zit op het einde een lange bout. Als je nou de borgbout los draaid, dat is de bout die door het geheel doorloopt en in het blok vast zit en je draaid vervolgens aan die lange bout, dan komt er meer spanning te staan op je snaar, dat zit je vanzelf wel gebeuren.
Draai de snaar dan zo strak aan dat ie niet meer piept. Draai hem niet te strak, want dat is erg slecht voor je lagers. Sterker nog, een beetje piepen direct na het starten kan geen kwaad, immers een v-snaar kost bijna niets en je lagers wel.