ben ten einde raad
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
ben ten einde raad
hallo,
met veel pijn en moeite mijn r4 weer aan de praat gekregen nu met een 123 ignition en ik dacht echt dat ie nu super zou lopen maar helaas. ik heb het volgende vervangen/gedaan.
kleppengesteld
bougies vervangen
carburateur gereinigd
benzine filter vervangen
bougie en bobine kabels vervangen
nieuwe bobine speciaal voor de 123 ignition
123 ignition gemonteerd
en nou nog loopt mijn motor niet lekker. om de 3 tot 4 seconden slaat ie een keer over bij stationair draaien.
heeft iemand hier een verklaring voor?
de 123 paste er bij mij trouwens maar op 1 manier in. en dat was precies een halve slag van de rotor verkeerd. iemand dat al eens meegemaakt.
ps heb ook een nieuwe kleppendeksel pakking gemonteerd maar die lekt nog een beetje, kan ik gewoon mijn kleppendeksel opnieuw los halen en onder mijn pakking vloeibare pakking smeren?
met veel pijn en moeite mijn r4 weer aan de praat gekregen nu met een 123 ignition en ik dacht echt dat ie nu super zou lopen maar helaas. ik heb het volgende vervangen/gedaan.
kleppengesteld
bougies vervangen
carburateur gereinigd
benzine filter vervangen
bougie en bobine kabels vervangen
nieuwe bobine speciaal voor de 123 ignition
123 ignition gemonteerd
en nou nog loopt mijn motor niet lekker. om de 3 tot 4 seconden slaat ie een keer over bij stationair draaien.
heeft iemand hier een verklaring voor?
de 123 paste er bij mij trouwens maar op 1 manier in. en dat was precies een halve slag van de rotor verkeerd. iemand dat al eens meegemaakt.
ps heb ook een nieuwe kleppendeksel pakking gemonteerd maar die lekt nog een beetje, kan ik gewoon mijn kleppendeksel opnieuw los halen en onder mijn pakking vloeibare pakking smeren?
Re: ben ten einde raad
Het overslaan lijkt mij een afstellingsprobleempje... en wat de klepdeksel betreft... Pakkingspasta ! geen vloeibare pakking... het grijs/zwarte spul van loctite... is bij opnieuw verwijderen van de deksel vrij eenvoudig te verwwijderen... vloeibare pakking werkt echt maar eenmalig...
Frank,
je moet het stationaire mengsel opnieuw stellen. Hij loopt nu iets te rijk. Daarom slaat hij af en toe een slag over.
Loopt hij nu wel goed bij hogere toerentallen?
vr gr Fons
ps misschien een blonde opmerking maar je schrijft de rotor staat 180 graden verschoven. Je hebt de bougiekabels nu ook 180 graden verzet? in de goede draairichting
je moet het stationaire mengsel opnieuw stellen. Hij loopt nu iets te rijk. Daarom slaat hij af en toe een slag over.
Loopt hij nu wel goed bij hogere toerentallen?
vr gr Fons
ps misschien een blonde opmerking maar je schrijft de rotor staat 180 graden verschoven. Je hebt de bougiekabels nu ook 180 graden verzet? in de goede draairichting
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
het probleem is zich al aan het minderen.
auto trekt goed en de kleppendekselpakking is lekvrij.
nu alleen nog stationair afstellen.
welke waarde adviseren jullie.
ik heb de beschikking over een 4-gasmeter.
auto trekt goed en de kleppendekselpakking is lekvrij.
nu alleen nog stationair afstellen.
welke waarde adviseren jullie.
ik heb de beschikking over een 4-gasmeter.
@Frank,
is het probleem met je 123 nu opgelost en wat was het??
vr gr Fons
is het probleem met je 123 nu opgelost en wat was het??
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
nieuw luchtfilter deed bij mij wonderen voor stationair lopen...
Vrrrrrroem....