Storing achter contactslot
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Storing achter contactslot
Vraagje: vanuit het contactslot lopen wat kabels naar een kunststoffen connector. Die is een beetje gaar, waardoor de belangrijkste elektrische functies soms uitvallen en dus ook de motor. Best wel vervelend dus. Zit er in dit connectorblok een zekering (ik krijg het met geen mogelijkheid open) of kan ik gewoon een bypass maken? (Ervan uitgaande dat alle ingaande kabels rechtstreeks zijn aangesloten op de er tegenover liggende uitgaande kabels). Of zijn het algemeen (of in Loenen) verkrijgbare onderdelen?
Wie kan mij helpen, want ik rijd nu met een rijdende loterij rond...
Verder geen kwaad woord over mijn trouwe blauwe.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Groet,
Mark
Wie kan mij helpen, want ik rijd nu met een rijdende loterij rond...
Verder geen kwaad woord over mijn trouwe blauwe.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Groet,
Mark
-
- Contacteer:
bedoel je de zekeringenkast?
zo ja,welk bouwjaar?
heb bij mijn 80-er de zekeringen onder de motorkap zitten en bij de 85-er de zekeringen links onder het dashboard.
als je gewoon een stekker bedoeldt zou ik de stekker vervangen, alles voorzichtig en 1 voor 1 losmaken en daarna op dezelfde plek op een identieke stekker vastmaken.
zo ja,welk bouwjaar?
heb bij mijn 80-er de zekeringen onder de motorkap zitten en bij de 85-er de zekeringen links onder het dashboard.
als je gewoon een stekker bedoeldt zou ik de stekker vervangen, alles voorzichtig en 1 voor 1 losmaken en daarna op dezelfde plek op een identieke stekker vastmaken.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Ik denk dan dat ik de stekker bedoel. Een langwerpig bruin kunststoffen blokje, dat in het midden volgens mij opengemaakt kan worden. Wat dus niet lukt. Aan beide kanten gaan (volgens mij) vier kabels naar binnen, die op koperen schoentjes zijn vastgemaakt. Een van die schoentjes is gaar en veroorzaakt stroomstoring.
Kan ik niet een kabeltje trekken van de loszittende kabel naar de kabel die er tegenover uitkomt? Of is dat linke business? En zo ja, zijn die stekkerblokjes ergens te koop?
Het gaat om een GTL uit ´86
Kan ik niet een kabeltje trekken van de loszittende kabel naar de kabel die er tegenover uitkomt? Of is dat linke business? En zo ja, zijn die stekkerblokjes ergens te koop?
Het gaat om een GTL uit ´86
als je de connector bedoelt die direct uit het contactslot komt:
je kunt de kabels die slecht contact maken losknippen en direct doorverbinden met degene die er recht achter zit. Begin maar met de "loterijdraad". De rest kun je in de connector laten zitten
Voor het doorverbinden kun je bv een groot type kroonsteen nemen. Mogelijk moet je een stuk draad toevoegen en twee kroonstenen gebruiken om de zaak overbrugt te krijgen.
succes
vr gr Fons
je kunt de kabels die slecht contact maken losknippen en direct doorverbinden met degene die er recht achter zit. Begin maar met de "loterijdraad". De rest kun je in de connector laten zitten
Voor het doorverbinden kun je bv een groot type kroonsteen nemen. Mogelijk moet je een stuk draad toevoegen en twee kroonstenen gebruiken om de zaak overbrugt te krijgen.
succes
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)