Ik zag in het voorsteltopic een oude opmerking staan die ik wel leuk vond om hier even aan te halen. Het is al vaak gedaan, maar het blijft leuk!
RVIER schreef:welkom op het forum!
pinguin20 schreef:Hallo Hallo,
Robert Vaane uit Alphen aan den Rijn.
Heb sinds september een oranjegele renault uit 1984.
Erg mooi apparaat, zitten geniaal slimme simpele dingetjes in zo'n wagen.
Gebruik hem dagelijks voor woon-werk.
Hopelijk zal ik binnenkort eens een aantal van jullie zien bij evenementen of tijdens de magazijnopeningstijden.
De achterklep over de hele hoogte van de auto: je hebt een ´enorme´ toegang tot de kofferbak.
De compactheid: je kunt vanaf de bestuurdersstoel zonder veel reiken alle deuren van binnenuit openen en van ´t slot afhalen.
De knipperlichthandel aan de rechterkant van het stuur: als linkshandige roker kun je hem al rokend zonder problemen bedienen.
(Oeps, ik bedenk me nu dat ik een ´66-er heb. Wellicht is dit in latere modellen anders.)
(Maar dan is het een extra pluspunt voor de oudere versies !! )
Het simpele ventilatieklepje dat bij heet weer voor een enorme ventilatie zorgt en je hoofd geweldig koel houdt, en toch goed afsluitbaar is.
Als de fles wijn leeg is dan kun je hem maar beter zelf gedronken hebben.
in de asbak kan ik perfect mijn telefoon klemmen en zo dus muziek luisteren, super uitvinding, dat ze daar toen al over nagedacht hebben!
zag ook vandaag pas dat de snelheidsmeter bij achteruitrijden ook de andere kant op gaat, bij stevig achteruit rijden lijkt het dus of ie 160 gaat.....
Wanneer je de motorkap open doet, kun je heel makkelijk bij de koplampen om een lampje te vervangen... Bij de C2 van mijn vrouw ben ik de spreekwoordelijke 3 uur bezig om een lampje te vervangen!
Vergeet niet de enorme bagageruimte! Met neergeklapte bank kan je zo drie racefietsen vervoeren, met de achterklep dicht.
Voor een auto van dit formaat is dat toch bijzonder.
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
- de motorkap klapt naar voren, waarbij het zwaartepunt steeds dichtbij het scharnierpunt zit. Daardoor veilig, en lichte constructie mogelijk.
- de wielen zitten maar met 3 moeren vast.
- door de vorm van de achterlichten zijn die altijd goed zichtbaar, over een grote hoek
- motor achter de vooras: goede gewichtsverdeling, en geen last van wielkasten in het interieur.
- uitlaatdemper in wielkast linksvoor: wordt minder snel beschadigd dan eentje die onder de auto hangt.
Vergeet vooral niet het brandstofverbruik: de Volkswagen Kever is net zo zwaar, net zo groot, net zoveel cc's en verbruikt zeker de dubbele hoeveelheid benzine.
Bij de bestelletjes de girafon, om een ladder of giraffe te kunnen vervoeren en op een warme zomerdag kun je dat een beetje open zetten voor de koele (...) luchtstroming oftewel "airconditioning", zij het dan de goedkopere versie, dus ideaal voor dn Hollander en Belg...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
De enorme laadruimte is het grootste pluspunt vind ik.
Was op zoek naar snelle vluchtauto's voor een bankkraakje in België maar nu kan ik gewoon in Brussel voorrijden en de restanten van Fortis stiekem inladen. Hoedenplank plat en zoef weg, nou ja , zoef is mischien niet eens nodig,
Adriaan
Adriaan Dus schreef:De enorme laadruimte is het grootste pluspunt vind ik.
Was op zoek naar snelle vluchtauto's voor een bankkraakje in België maar nu kan ik gewoon in Brussel voorrijden en de restanten van Fortis stiekem inladen. Hoedenplank plat en zoef weg, nou ja , zoef is mischien niet eens nodig,
Adriaan
restant van Fortis past ook nog wel in een oude fiat 500
Automobielen: Blauwe Volvo 245 uit 1979 Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967 Renault FUEGO GTL 1983 Grijs Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage