geniaal slimme simpele dingetjes

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

geniaal slimme simpele dingetjes

Bericht: # 100213Bericht jbeekmann »

Ik zag in het voorsteltopic een oude opmerking staan die ik wel leuk vond om hier even aan te halen. Het is al vaak gedaan, maar het blijft leuk!
RVIER schreef:welkom op het forum!
pinguin20 schreef:Hallo Hallo,

Robert Vaane uit Alphen aan den Rijn.
Heb sinds september een oranjegele renault uit 1984.
Erg mooi apparaat, zitten geniaal slimme simpele dingetjes in zo'n wagen.
Gebruik hem dagelijks voor woon-werk.
Hopelijk zal ik binnenkort eens een aantal van jullie zien bij evenementen of tijdens de magazijnopeningstijden.

Gr. Robert
noem er eens 5

vr gr Fons

Ik geef een voorzet:

* De deuropeners aan de binnenkant van de deuren. Handgreep en ontgrendeling in één, zonder ruimte in te leveren!
* De versnellingspook. Dicht bij het stuur en licht bedienbaar
* het ontbreken van de middenconsole: fijn doorschuiven in de auto!
* de torsievering: comfortabel en een vlakke lage laadvloer!
* de schuifruitjes: nooit kapotte tandwieltjes of aflopende kabeltjes![/list]
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Marjanne
Berichten: 31
Lid geworden op: za aug 12, 2006 5:12 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht: # 100220Bericht Marjanne »

De achterklep over de hele hoogte van de auto: je hebt een ´enorme´ toegang tot de kofferbak.

De compactheid: je kunt vanaf de bestuurdersstoel zonder veel reiken alle deuren van binnenuit openen en van ´t slot afhalen.

De knipperlichthandel aan de rechterkant van het stuur: als linkshandige roker kun je hem al rokend zonder problemen bedienen.
(Oeps, ik bedenk me nu dat ik een ´66-er heb. Wellicht is dit in latere modellen anders.)
(Maar dan is het een extra pluspunt voor de oudere versies !! 8) )

Het simpele ventilatieklepje dat bij heet weer voor een enorme ventilatie zorgt en je hoofd geweldig koel houdt, en toch goed afsluitbaar is.
Als de fles wijn leeg is dan kun je hem maar beter zelf gedronken hebben.
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 100222Bericht Mark4GTL »

de simpele techniek
alles wat er aan zit kan gerepareerd worden zonder al te veel moeite...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 100223Bericht Rik »

in de asbak kan ik perfect mijn telefoon klemmen en zo dus muziek luisteren, super uitvinding, dat ze daar toen al over nagedacht hebben!

zag ook vandaag pas dat de snelheidsmeter bij achteruitrijden ook de andere kant op gaat, bij stevig achteruit rijden lijkt het dus of ie 160 gaat.....
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 100224Bericht Mark4GTL »

Rik schreef:in de asbak kan ik perfect mijn telefoon klemmen en zo dus muziek luisteren, super uitvinding, dat ze daar toen al over nagedacht hebben!

zag ook vandaag
In de luchtinlaatklep in het dashboard de telefoon voor de navigatie...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
bimmo
Berichten: 29
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:20 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 100232Bericht bimmo »

Wanneer je de motorkap open doet, kun je heel makkelijk bij de koplampen om een lampje te vervangen... Bij de C2 van mijn vrouw ben ik de spreekwoordelijke 3 uur bezig om een lampje te vervangen!
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 100236Bericht Rik »

tja, waar kun je eigenlijk niet goed bij bij een r4, alles is toch makkelijk in beeld?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
Thijsio
Berichten: 247
Lid geworden op: za dec 03, 2005 12:31 am
Locatie: Kerk Avezaath

Bericht: # 100246Bericht Thijsio »

Vergeet niet de enorme bagageruimte! Met neergeklapte bank kan je zo drie racefietsen vervoeren, met de achterklep dicht.
Voor een auto van dit formaat is dat toch bijzonder.
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 100247Bericht brecht »

De makkelijk opklapbare achterbank is er dan opzichzelf ook wel 1!
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 100256Bericht -Trelleur- »

- de motorkap klapt naar voren, waarbij het zwaartepunt steeds dichtbij het scharnierpunt zit. Daardoor veilig, en lichte constructie mogelijk.
- de wielen zitten maar met 3 moeren vast.
- door de vorm van de achterlichten zijn die altijd goed zichtbaar, over een grote hoek
- motor achter de vooras: goede gewichtsverdeling, en geen last van wielkasten in het interieur.
- uitlaatdemper in wielkast linksvoor: wordt minder snel beschadigd dan eentje die onder de auto hangt.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Bericht: # 100277Bericht Rudolf2 »

Vergeet vooral niet het brandstofverbruik: de Volkswagen Kever is net zo zwaar, net zo groot, net zoveel cc's en verbruikt zeker de dubbele hoeveelheid benzine.

Rudolf
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 100287Bericht R4F6GTX Automaat »

Bij de bestelletjes de girafon, om een ladder of giraffe te kunnen vervoeren en op een warme zomerdag kun je dat een beetje open zetten voor de koele (...) luchtstroming oftewel "airconditioning", zij het dan de goedkopere versie, dus ideaal voor dn Hollander en Belg... :roll:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Adriaan Dus
Berichten: 79
Lid geworden op: do apr 01, 2004 2:00 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht: # 100335Bericht Adriaan Dus »

De enorme laadruimte is het grootste pluspunt vind ik.
Was op zoek naar snelle vluchtauto's voor een bankkraakje in België maar nu kan ik gewoon in Brussel voorrijden en de restanten van Fortis stiekem inladen. Hoedenplank plat en zoef weg, nou ja , zoef is mischien niet eens nodig,
Adriaan
Gebruikersavatar
Paul Oud
Berichten: 258
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 2:00 am

Bericht: # 100368Bericht Paul Oud »

lage voorruit, is ideaal bij lage zon
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 100369Bericht Mark4GTL »

Adriaan Dus schreef:De enorme laadruimte is het grootste pluspunt vind ik.
Was op zoek naar snelle vluchtauto's voor een bankkraakje in België maar nu kan ik gewoon in Brussel voorrijden en de restanten van Fortis stiekem inladen. Hoedenplank plat en zoef weg, nou ja , zoef is mischien niet eens nodig,
Adriaan
restant van Fortis past ook nog wel in een oude fiat 500 :wink:
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Plaats reactie