welke a-klep? welk logo?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul Oud
Berichten: 239
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 2:00 am

welke a-klep? welk logo?

Bericht: # 99115Bericht Paul Oud »

Wie weet het antwoord?

Heb een '65er 4 R1120 met 747cc
Er zit nu een klep in met schanieren die er op geschroefd zijn. Hoort dit ook zo of hoort hier zo'n opgelast schanier aan te zitten?
En dan, welk logo hier op?
Volgens een oud frans ingevuld schadeformulier is er in 1980 een Citroën GS achteropgereden, er zal dus wel wat zijn geknutseld.

Paul
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 99118Bericht Boerammetje »

Tot en met modeljaar '66 hoort er een klep op met opgelaste scharnieren. Vanaf model '67 (auto's vanaf september '66) zijn er de geschroefde scharnieren. Ik heb nooit geprobeerd of een oude klep op een nieuwe ophanging past of andersom. Mij lijkt wel dat er op een nieuwe klep voor het goed fatsoen oude scharnieren te lassen zijn.

Qua emblemen:

model '65 heeft een oud logo uit grijs kunststof, grote 4 met daarin de geschreven letters "RENAULT" in donkerder grijs kunststof. Als het de (meest voorkomende) luxe versie is dan zit er ook nog een grote L aan de 4 vast.

model '66 heeft een langwerpig logo, uit dezelfde kleuren kunststof, waarbij "RENAULT 4" voluit achter elkaar staat.

model '67 heeft alleen een chromen "RENAULT" logo op de achterklep, en op het rechter voorscherm "RENAULT 4" staan, zoals de auto op je avatar heeft.
Gebruikersavatar
Paul Oud
Berichten: 239
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 2:00 am

Bericht: # 99119Bericht Paul Oud »

Dan heb ik dus klep na 67 en logo van 66 erbij.
De klep is in de juiste kleur, dus ik laat het maar zo.

Dank.
Plaats reactie