Chromen strip binnenkant achterdeur
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Marjanne
- Contacteer:
Chromen strip binnenkant achterdeur
Beste allemaal,
Zo´n poster ben ik niet. Maar ja, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van en mijn R4 (1966) geeft vrijwel geen problemen.
Maar nu een vraag, dus:
De binnenkant van mijn linkerachterdeur, net onder het raam, is aan het roesten en dat wil ik opknappen. Daarvoor moet de chromen strip, aan de binnenkant onder het raam, worden verwijderd. Na lang puzzelen en zoeken in mijn groot-onderhoudsboek ben ik er nog steeds niet achter hoe dat moet. Er zit, ongeveer in het midden in het gootje waarin het schuifraampje loopt, een schroefje recht naar beneden. Dat schroefje is echter dol. Maar voordat ik het uitboor, wil ik wel zeker weten dat dit echt moet.
Het is, zoals gezegd, een schuifraampje. De borghandel had ik er al afgeschoefd.
Weet iemand hoe ik vervolgens die chromen strip verwijder?
Zo´n poster ben ik niet. Maar ja, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van en mijn R4 (1966) geeft vrijwel geen problemen.
Maar nu een vraag, dus:
De binnenkant van mijn linkerachterdeur, net onder het raam, is aan het roesten en dat wil ik opknappen. Daarvoor moet de chromen strip, aan de binnenkant onder het raam, worden verwijderd. Na lang puzzelen en zoeken in mijn groot-onderhoudsboek ben ik er nog steeds niet achter hoe dat moet. Er zit, ongeveer in het midden in het gootje waarin het schuifraampje loopt, een schroefje recht naar beneden. Dat schroefje is echter dol. Maar voordat ik het uitboor, wil ik wel zeker weten dat dit echt moet.
Het is, zoals gezegd, een schuifraampje. De borghandel had ik er al afgeschoefd.
Weet iemand hoe ik vervolgens die chromen strip verwijder?
Als de fles wijn leeg is dan kun je hem maar beter zelf gedronken hebben.
-
Doe eens een fotootje als dat kan. Ik weet niet hoe het met die oudjes zit maar met de latere modellen moet je het rubber links-rechts-boven aan de binnenkant aan de kant duwen en daar zie je 3 of 4 kleine schuifklemmetjes zitten die als je die losmaakt het complete raam met lijst naar buiten eruit kunt duwen..
Anders Boerammetje effe vragen, die heeft meer van die ouwe .... eh, auto's
Anders Boerammetje effe vragen, die heeft meer van die ouwe .... eh, auto's
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- Hanz
- Contacteer:
Dat chromen ding zit gepopt aan de raamlijst, misschien is dat het schroefje dat je bedoelt? Als het daar begint te roesten moet je (IMHO) het hele raam eruit halen. In de vilten geleidegoot zit een aantal schroefjes die je los moet halen (schroeven of boren). Vervolgens de afdichtkit aan de buitenzijde van het raam lossnijden en het geheel naar buiten eruit drukken. De rest wijst zich vanzelf.
Overigens zijn die schroefjes overbodig; de kit is zo sterk dat het raam ook zonder wel blijft zitten.
Overigens zijn die schroefjes overbodig; de kit is zo sterk dat het raam ook zonder wel blijft zitten.
- Boerammetje
- Contacteer: