Pagina 1 van 2
wat klopt er niet aan deze motorkap?
Geplaatst: za mar 29, 2008 6:53 pm
door dick holtrop
en wie weet hoe de chromen ringen vast gezet moeten worden?
dick
Geplaatst: za mar 29, 2008 7:03 pm
door p304c
oogt als een mooie replica, maar de lampen zitten te laag en de onderste gezette lijn zou wat meer naar beneden moeten lopen. stukje huisvleit?
Geplaatst: zo mar 30, 2008 12:35 am
door Hanz
Inderdaad, het lijkt wel of het een 2e of 3e type kap is waar een 1e grille in is gelast. De onderste lijn hoort er uit te zien als hieronder:

Geplaatst: zo mar 30, 2008 1:27 pm
door lesmagnacs
Ik vind het allemaal wel meevallen. Is hij niet gewoon origineel ???
De kenners kunnen het overigens beter beoordelen. Zie bijgaans slide showtje op volgende link. (geduld, gaat niet zo snel !)
http://www.renault4.maison-france.nl/test/test.html
Geplaatst: zo mar 30, 2008 1:39 pm
door Mark4GTL
is nie orgineel lijkt mij
de lijn onder de koplampen lopt minder schuin naar beneden en zit te hoog.
mooie weergave trouwens
Geplaatst: zo mar 30, 2008 1:58 pm
door GijSsie
pas die luchtklep onder de voorruit dan ook nog ff aan... dan oogt die tenminste meer als een oud 4tje
Geplaatst: zo mar 30, 2008 2:15 pm
door Mark4GTL
voorbeeld staat op de clubpas

Geplaatst: zo mar 30, 2008 2:48 pm
door lesmagnacs
Ja nu zie ik het ook. Die lijn onder de koplampen loopt bij het origineel ook uit met een soort verdikking lijkt. Zou het niet een originele klep zijn maar dan uit een andere fabriek of zo voor bijvoorbeeld ander werelddeel en daar gemaakt?. Die bovenkant ziet er zo echt uit. Zelf zo maken lijkt me lasting.
Geplaatst: zo mar 30, 2008 9:31 pm
door Rik
en die beugels moeten dan ook weg he

Geplaatst: zo mar 30, 2008 10:18 pm
door Hanz
om bij het onderwerp te blijven: wat klopt er (niet?) aan deze motorkap?

Geplaatst: zo mar 30, 2008 10:59 pm
door Rik
euhh we missen de richtingaanwijzers?
Geplaatst: ma mar 31, 2008 9:09 am
door lesmagnacs
Begin de indruk te krijgen dat de rode met jaartal geen foto is .. maar een tekening. Bij de laatste kap is het gedeelte boven de grill gelijk aan de eerste kap. Bij de rode kap is dat stuk veel dunner en lijkt licht naar beneden gebogen te lopen (naar het midden toe) Bij de andere kappen loopt dat juist in een boogje licht omhoog. Of toch verschillende typen kappen ooit gemaakt ????? (voor de latere kap)
Geplaatst: ma mar 31, 2008 9:14 am
door Boerammetje
Ha Dick,
netjes gedaan, maar er zijn inderdaad meer verschillen, de koplampen horen hoger en de plooien richting nummerbord zijn later hoekiger geworden. Het had me overigens leuk geleken als je de grille er ondersteboven in had gezet. Ik heb nooit begrepen waarom er zo'n "huil" in plaats van "lach" vorm aanzat, hoewel dat het geheel ook wel wat melancholisch geeft natuurlijk...
Bram
het antwoord
Geplaatst: ma mar 31, 2008 6:54 pm
door dick holtrop
inderdaad heb ik een oud model motorkap in een nieuwe gelast. simpel om de volgende reden, ik wil graag een 4f4 met de oude look , maar wel met een wat zwaardere motor. en omdat de eerste motor kap vrij slap is en er
twee stangen dwars door de radiateur lopen, heb ik voor deze oplossing gekozen. ik moet zeggen dat het inderdaad wel even wat tijd heeft gekost maar ja het blijgt natuurlijk gewoon hobby.
dick
hoe moeten de ringen vast gezet worden??
Geplaatst: ma mar 31, 2008 7:00 pm
door Boerammetje
Die klik je doorgaans vast op de lamphouders die op de kap geschroefd zitten. Zijn verschillend voor en na '67.