Ik vind het allemaal wel meevallen. Is hij niet gewoon origineel ???
De kenners kunnen het overigens beter beoordelen. Zie bijgaans slide showtje op volgende link. (geduld, gaat niet zo snel !) http://www.renault4.maison-france.nl/test/test.html
Ja nu zie ik het ook. Die lijn onder de koplampen loopt bij het origineel ook uit met een soort verdikking lijkt. Zou het niet een originele klep zijn maar dan uit een andere fabriek of zo voor bijvoorbeeld ander werelddeel en daar gemaakt?. Die bovenkant ziet er zo echt uit. Zelf zo maken lijkt me lasting.
Begin de indruk te krijgen dat de rode met jaartal geen foto is .. maar een tekening. Bij de laatste kap is het gedeelte boven de grill gelijk aan de eerste kap. Bij de rode kap is dat stuk veel dunner en lijkt licht naar beneden gebogen te lopen (naar het midden toe) Bij de andere kappen loopt dat juist in een boogje licht omhoog. Of toch verschillende typen kappen ooit gemaakt ????? (voor de latere kap)
netjes gedaan, maar er zijn inderdaad meer verschillen, de koplampen horen hoger en de plooien richting nummerbord zijn later hoekiger geworden. Het had me overigens leuk geleken als je de grille er ondersteboven in had gezet. Ik heb nooit begrepen waarom er zo'n "huil" in plaats van "lach" vorm aanzat, hoewel dat het geheel ook wel wat melancholisch geeft natuurlijk...
inderdaad heb ik een oud model motorkap in een nieuwe gelast. simpel om de volgende reden, ik wil graag een 4f4 met de oude look , maar wel met een wat zwaardere motor. en omdat de eerste motor kap vrij slap is en er
twee stangen dwars door de radiateur lopen, heb ik voor deze oplossing gekozen. ik moet zeggen dat het inderdaad wel even wat tijd heeft gekost maar ja het blijgt natuurlijk gewoon hobby.