Pagina 1 van 1

benzine verbruik

Geplaatst: di jan 08, 2008 2:54 pm
door meis
hallo allemaal
ik rijd in een f6, van de zomer een nieuwe ontsteking en nieuwe bezine pomp opgezet en ze reed 1 op 18, nadat de carburateur valse lucht was gaan zuigen en de motor ging stotteren de carbuarteur schoongemaakt.
Nu drinkt ze koelvloeistof en rijd 1 op 8 a 9....
weet eigenlijk niet meer waar ik het zoeken moet
zijn er suggesties?
Groet Uka

Geplaatst: di jan 08, 2008 3:08 pm
door jbeekmann
even controleren:

olie:
oliepeil gezakt? gestegen?
Witte smurrie aan olievuldop of peilstok?

uitlaat:
meer witte rook dan normaal?

koelvloeistof:
oliesporen in radiateur? (koude motor, kijken in radiateur als je de vuldop eraf draait)

Geplaatst: wo jan 09, 2008 12:44 am
door R4F6GTX Automaat
Koppakking

Geplaatst: wo jan 09, 2008 12:45 pm
door meis
dank voor jullie reactie
zelf dacht ik ook aan de koppakking
had het alleen leuker gevonden als het een kwestie was van een geheim schroefje aandraaien of zo

Geplaatst: wo jan 09, 2008 8:21 pm
door R4F6GTX Automaat
Ja klopt. Dat geheim schroefje moet je ook aandraaien nadat je eerst de kop pakking vernieuwd hebt :lol:
Maare.... 1 op 18 met een F6? Op de grote weg naar Parijs met 90 km/h zeker (omg)

Geplaatst: wo jan 09, 2008 9:59 pm
door meis
is echt waar, was zelf ook verbaasd maar koppen waren gesteld en nieuwe onsteking, bougies, pomp, luchtfilter etc, haalde zelfs van amsterdam naar friesland ruim 140 op mijn teller, voor de grote beurt reed ie gewoon 1 op 13-14
en het behaalde resultaat was inderdaad naar frankrijk met een rustig gangetje van 120

Geplaatst: wo jan 09, 2008 10:14 pm
door R4F6GTX Automaat
meis schreef:is echt waar, was zelf ook verbaasd maar kleppen waren gesteld en nieuwe onsteking, bougies, pomp, luchtfilter etc, haalde zelfs van amsterdam naar friesland ruim 140 op mijn teller, voor de grote beurt reed ie gewoon 1 op 13-14
en het behaalde resultaat was inderdaad naar frankrijk met een rustig gangetje van 120

Geplaatst: wo jan 16, 2008 3:19 pm
door meis
de koppaking lijkt goed, dat wil zeggen geen koelvloeistof bij de olie en geen olie in de radiateur, bij een warme motor geen stijging van het koelwaterpeil.
wel staat de radiateur tot aan de nok gevuld klopt dat?
iemand zei dat mijn choke mischien blijft hangen, maar op de carburateur staat ie gewoon op zijn verste stand wanneer de choke uit/in is.......
koelvloeistof niveau lijkt nu ook gelijk te blijven

nog andere suggesties???

Geplaatst: wo jan 16, 2008 4:15 pm
door jbeekmann
en hij gebruikt nog steeds koelvloeistof en zuipt benzine?
Als de auto droog is, even bovenop een stuk karton zetten en motor 10 min laten lopen. Zie je iets van vocht in de motor of op 't karton?

ontluchten

Geplaatst: wo jan 16, 2008 7:48 pm
door RVIER
de koppaking lijkt goed, dat wil zeggen geen koelvloeistof bij de olie en geen olie in de radiateur, bij een warme motor geen stijging van het koelwaterpeil.
wel staat de radiateur tot aan de nok gevuld klopt dat?
iemand zei dat mijn choke mischien blijft hangen, maar op de carburateur staat ie gewoon op zijn verste stand wanneer de choke uit/in is.......
koelvloeistof niveau lijkt nu ook gelijk te blijven

nog andere suggesties???
heb je het koelsysteem wel goed ontlucht? verwarming aan, fles omhoog houden en ontluchten via de ontluchtknop van de verwarming?

Daarna fles terugplaatsen en bijvullen tot max. Als de motor warm wordt moet het niveau stijgen en bij afkoelen dalen. Als dit laatste niet gebeurt zuigt hij(het) ergens lucht in het systeem.

vr gr Fons

Geplaatst: do jan 17, 2008 12:07 am
door meis
vandaag de kachel ontlucht, hoop dat hiermee toch het 'geheime' schroefje aangedraaid is. ben benieuwd.......

Geplaatst: do jan 17, 2008 8:40 am
door Supersuus
lekkende brandstofleiding/benzinepomp? hoort nl een pakking tussen blok en pomp die slecht zichtbaar is en nog wel eens vergeten wordt...

Re: ontluchten

Geplaatst: do jan 17, 2008 11:18 am
door Olivier
RVIER schreef:
de koppaking lijkt goed, dat wil zeggen geen koelvloeistof bij de olie en geen olie in de radiateur, bij een warme motor geen stijging van het koelwaterpeil.
wel staat de radiateur tot aan de nok gevuld klopt dat?
iemand zei dat mijn choke mischien blijft hangen, maar op de carburateur staat ie gewoon op zijn verste stand wanneer de choke uit/in is.......
koelvloeistof niveau lijkt nu ook gelijk te blijven

nog andere suggesties???
heb je het koelsysteem wel goed ontlucht? verwarming aan, fles omhoog houden en ontluchten via de ontluchtknop van de verwarming?

Daarna fles terugplaatsen en bijvullen tot max. Als de motor warm wordt moet het niveau stijgen en bij afkoelen dalen. Als dit laatste niet gebeurt zuigt hij(het) ergens lucht in het systeem.

vr gr Fons
Ontluchtknop op de verwarming?
Je bedoeld gewoon op de 'warme' (rode) stand zetten?

Re: ontluchten

Geplaatst: do jan 17, 2008 11:34 am
door Hanz
Olivier schreef:Ontluchtknop op de verwarming?
Je bedoeld gewoon op de 'warme' (rode) stand zetten?
nee, dat pijpje dat onder de motorkap uit het schutbord steekt (plm 5cm lang, 1cm doorsnee oid)

Geplaatst: do jan 17, 2008 11:43 am
door Olivier
Oohja, ik snap al wat je bedoeld!