benzine verbruik
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
benzine verbruik
hallo allemaal
ik rijd in een f6, van de zomer een nieuwe ontsteking en nieuwe bezine pomp opgezet en ze reed 1 op 18, nadat de carburateur valse lucht was gaan zuigen en de motor ging stotteren de carbuarteur schoongemaakt.
Nu drinkt ze koelvloeistof en rijd 1 op 8 a 9....
weet eigenlijk niet meer waar ik het zoeken moet
zijn er suggesties?
Groet Uka
ik rijd in een f6, van de zomer een nieuwe ontsteking en nieuwe bezine pomp opgezet en ze reed 1 op 18, nadat de carburateur valse lucht was gaan zuigen en de motor ging stotteren de carbuarteur schoongemaakt.
Nu drinkt ze koelvloeistof en rijd 1 op 8 a 9....
weet eigenlijk niet meer waar ik het zoeken moet
zijn er suggesties?
Groet Uka
even controleren:
olie:
oliepeil gezakt? gestegen?
Witte smurrie aan olievuldop of peilstok?
uitlaat:
meer witte rook dan normaal?
koelvloeistof:
oliesporen in radiateur? (koude motor, kijken in radiateur als je de vuldop eraf draait)
olie:
oliepeil gezakt? gestegen?
Witte smurrie aan olievuldop of peilstok?
uitlaat:
meer witte rook dan normaal?
koelvloeistof:
oliesporen in radiateur? (koude motor, kijken in radiateur als je de vuldop eraf draait)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
-
is echt waar, was zelf ook verbaasd maar koppen waren gesteld en nieuwe onsteking, bougies, pomp, luchtfilter etc, haalde zelfs van amsterdam naar friesland ruim 140 op mijn teller, voor de grote beurt reed ie gewoon 1 op 13-14
en het behaalde resultaat was inderdaad naar frankrijk met een rustig gangetje van 120
en het behaalde resultaat was inderdaad naar frankrijk met een rustig gangetje van 120
-
meis schreef:is echt waar, was zelf ook verbaasd maar kleppen waren gesteld en nieuwe onsteking, bougies, pomp, luchtfilter etc, haalde zelfs van amsterdam naar friesland ruim 140 op mijn teller, voor de grote beurt reed ie gewoon 1 op 13-14
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
de koppaking lijkt goed, dat wil zeggen geen koelvloeistof bij de olie en geen olie in de radiateur, bij een warme motor geen stijging van het koelwaterpeil.
wel staat de radiateur tot aan de nok gevuld klopt dat?
iemand zei dat mijn choke mischien blijft hangen, maar op de carburateur staat ie gewoon op zijn verste stand wanneer de choke uit/in is.......
koelvloeistof niveau lijkt nu ook gelijk te blijven
nog andere suggesties???
iemand zei dat mijn choke mischien blijft hangen, maar op de carburateur staat ie gewoon op zijn verste stand wanneer de choke uit/in is.......
nog andere suggesties???
ontluchten
heb je het koelsysteem wel goed ontlucht? verwarming aan, fles omhoog houden en ontluchten via de ontluchtknop van de verwarming?de koppaking lijkt goed, dat wil zeggen geen koelvloeistof bij de olie en geen olie in de radiateur, bij een warme motor geen stijging van het koelwaterpeil.
nog andere suggesties???
Daarna fles terugplaatsen en bijvullen tot max. Als de motor warm wordt moet het niveau stijgen en bij afkoelen dalen. Als dit laatste niet gebeurt zuigt hij(het) ergens lucht in het systeem.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: ontluchten
Ontluchtknop op de verwarming?RVIER schreef:heb je het koelsysteem wel goed ontlucht? verwarming aan, fles omhoog houden en ontluchten via de ontluchtknop van de verwarming?de koppaking lijkt goed, dat wil zeggen geen koelvloeistof bij de olie en geen olie in de radiateur, bij een warme motor geen stijging van het koelwaterpeil.
nog andere suggesties???
Daarna fles terugplaatsen en bijvullen tot max. Als de motor warm wordt moet het niveau stijgen en bij afkoelen dalen. Als dit laatste niet gebeurt zuigt hij(het) ergens lucht in het systeem.
vr gr Fons
Je bedoeld gewoon op de 'warme' (rode) stand zetten?
Geen
- Hanz
- Contacteer:
Re: ontluchten
nee, dat pijpje dat onder de motorkap uit het schutbord steekt (plm 5cm lang, 1cm doorsnee oid)Olivier schreef:Ontluchtknop op de verwarming?
Je bedoeld gewoon op de 'warme' (rode) stand zetten?