Pagina 1 van 1

Aankoop belgische F4 welke papieren??

Geplaatst: zo dec 30, 2007 5:25 pm
door Paul/
Hallo allemaal,

ik ga woensdag de F4 van Safari ophalen in belgie. Deze auto heeft echter geen kenteken momenteel. is in belgië, na de overname van het leger nog niet op de weg geweest, maar welke papieren heb ik nodig om hem in nederland door de RDW te krijgen?
Ik las al ergens dat een auto zonder kenteken in nederland niet goedgekeurd kan worden. Er zijn echter wel aankooppapieren bij en dat is volgens mij in belgië ongeveer het zelfde als het kentekenbewijs in nederland.
Wie weet hier het fijne van?
Rudi misschien (heeft ervaring meen ik)??

Groeten,

Paul

Geplaatst: zo dec 30, 2007 7:33 pm
door R4F6GTX Automaat
een "Carnet" oftewel een papier van het leger schijnt genoeg te zijn.
Ik heb die 'toen' voor die 3 leger F4's van mij in Geel gehaald bij een leger-iets, al weet ik niet meer orecies wat dat was
Weeet Safari dat niet?

Geplaatst: zo dec 30, 2007 7:43 pm
door Rudi
Ik heb destijds heel wat meegemaakt bij aankoop en invoer van mijn F4 combi.
€ 1000,- voor aankoop zal het probleem niet zijn. of wat je er voor hebt betaald.
Ik ben nav een reactie van Jef nog steeds zoekende naar de juiste papieren van invoer, maar her slingeren hier zoveel enveloppen dat ik niet weet wat de juiste is, sorry.

Kom ik nog op terug.

Geplaatst: zo dec 30, 2007 7:59 pm
door Paul/
okej bedankt alvast. ik wacht gespannen af.

Geplaatst: wo mei 14, 2008 11:23 am
door Paul/
hallo allen,

groot feest!!! de papieren zijn binnen.
Het is via enige omwegen gegaan maar wel gelukt.
De auto moest op grijs kenteken gezet worden met de achterbank als extra optie. Dit omdat het type in nederland nooit bestaan heeft.
Verder moest in belgië nog opgevraagd worden of de auto inderdaad niet gejat was, want ik had schijnbaar niet all originele papieren er bij.
Maar het is nu dus gelukt.

Groeten,

Paul

ps: weet iemand hoeveel de speling van de fusees mogen hebben. bij mij was het 0.8 en 0.4 mm. (aandachtpunt dus)

Geplaatst: wo mei 14, 2008 11:56 pm
door 4TL
Paul/ schreef:hallo allen,

groot feest!!! de papieren zijn binnen.
Het is via enige omwegen gegaan maar wel gelukt.
De auto moest op grijs kenteken gezet worden met de achterbank als extra optie. Dit omdat het type in nederland nooit bestaan heeft.
Verder moest in belgië nog opgevraagd worden of de auto inderdaad niet gejat was, want ik had schijnbaar niet all originele papieren er bij.
Maar het is nu dus gelukt.

Groeten,

Paul

ps: weet iemand hoeveel de speling van de fusees mogen hebben. bij mij was het 0.8 en 0.4 mm. (aandachtpunt dus)
Sorry, maar bovenstaand verhaal is nu niet echt infomatief. Als ik nu een Belg R4 wil kopen weet ik nog niets.
wbt. je stuurkogels; het is goed of niet. aandachtspunten is zo'n onzin. als er voelbare speling op het stuur zit, vervang je de stuurkogels. 't is je eigen veiligheid en een "zoekende" R4 rijd niet lekker.

Geplaatst: do mei 15, 2008 3:56 pm
door Paul/
wie exacte info zoekt moet maar ff mailen.

gr. paul

Geplaatst: do mei 15, 2008 7:38 pm
door Rudi
Paul/ schreef:okej bedankt alvast. ik wacht gespannen af.
Sorry,

nooit een reactie gegeven, maar jouw weg is wel de juiste geweest.
Goed bezig. 8)

Succes met je 4.

Rudi.